سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 5:29:55 PM

طبق اعلام بانک مرکزی، میزان بدهی خارجی ایران در پایان مهرماه ۱۴۰۱ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون دلار است.
کاهش ۲ میلیاردی بدهی‌ خارجی ایران

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از گزیده های آمارهای اقتصادی مهر ماه نشان می‌دهد، میزان بدهی خارجی ایران در پایان مهرماه ۱۴۰۱ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون دلار است.

براساس این گزارش، ۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون دلار از بدهی خارجی ایران، بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو رقمی بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۷۸ میلیون یورو اعلام شده که ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون یورو از آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۹۱۵ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

گفتنی است، حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است که این آمار نشان می‌دهد میزان بدهی‌های خارجی ایران در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۹۶ میلیون دلار کاهش یافته است.

گفتنی است، روز گذشته بانک جهانی کل بدهی خارجی ایران در پایان سال ۲۰۲۱ را ۱۰ میلیارد و ۳۴۹ میلیون دلار اعلام کرده که این رقم به‌طور تقریبی معادل یک‌هزارم بدهی ۹ تریلیون دلاری کشورهای درحال توسعه بوده است.

بدهی بلندمدت ایران در پایان سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۱۹ درصد کاهش داشته است. در سال ۲۰۲۰ بدهی بلندمدت ایران یک میلیارد و ۳۱۳ میلیون دلار اعلام شده بود.

اما بدهی کوتاه مدت ایران در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و به ۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون دلار رسیده است. در سال پیش از آن رقم بدهی کوتاه مدت ایران ۲ میلیارد و ۶۷ میلیون دلار اعلام شده بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین