سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 6:51:14 AM
انعقاد تفاهم‌نامه پارک فناوری پردیس و دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی

پارک فناوری پردیس و دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در راستای گسترش ظرفیت‌های توانمندسازی شغلی، تفاهمنامه چهارمین دوره "طرح توانمندسازی صدف" را امضا کردند.
چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف کلید خورد
به گزارش اقتصادنامه، امیر عاشوری مدیر طرح توانمندسازی صدف در مراسم امضای تفاهم‌نامه به اهداف و بازخوردهای این طرح پرداخت و عنوان کرد: هدف اولیه طرح جذب دانشجویان برتر کشور و فارغ التحصیلان در راستای آشنایی بیشتر آنها با استعدادها و ویژگی های خود، طراحی مسیر شغلی و سپس تسهیل ورود آنها به بازار کار و نقش‌آفرینی هر چه بهتر در اکوسیستم فناوری و نوآوری بوده است.
او افزود: ما طی اجرایی شدن سه دوره طرح در چهار مرحله مجزا افراد را به سمت توانمندسازی سوق دادیم. 
در مرحله اول از افراد تست‌های مختلف روانشناسی مانند انجام تست‌های شخصیت شناسی به منظور شناخت بهتر خود از استعدادها وتوانایی‌ها گرفتیم تا تسهیلگر مسیر شغلی آنها باشیم. 
عاشوری ادامه داد: در مرحله دوم این طرح کارگاه های مربوط به مهارت های نرم را برای متقاضیان برگزار کردیم و در خصوص اصول و فنون مذاکره، آشنایی با اصول رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی، اصول سرچ و جستجوی پیشرفته، دیجیتال مارکتینگ و… دوره‌های آموزشی ارائه کردیم.
او افزود: مرحله سوم نیز به طراحی مدل کسب و کار، ارائه موثر، رفتار سازمانی و کار تیمی با هدف تقویت مهارت های تیمی و تیم‌سازی پرداختیم و سعی کردیم افراد با زیست بوم نوآوری کشور،  فضاهای استارتاپی، پارک های علم و فناوری و شتابدهنده ها آشنا شوند.
عاشوری گفت: در مرحله پایانی نیز اساس را بر این گذاشتیم تا دانشجویان و فارغ التحصیلانی که رزومه قابل توجهی دارند و در طی این دوره در کارگاه ها فعالیت و حضور موثری داشته اند، توسط پارک پردیس جذب شوند، فرصت‌های کارآموزی در اختیار آنها قرار گیرد، مسیر شغلی آنها طراحی شود و سپس آنها را جهت قرار گرفتن در مسیر شغلی حرفه‌ای هدایت کنیم. 
 مدیر طرح توانمندسازی صدف با بیان اینکه "صدف" مخفف سه واژه صنعت، دانشگاه و فناوری است، گفت: امیدواریم این طرح با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، پارک فناوری پردیس، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر و شتابدهنده سنجیده در دوره چهارم دستاوردهای بیشتری داشته باشد. همچنین سعی داریم با تقویت پوشش رسانه ای، استفاده از تجارب نخبگان، دانشگاهیان و بدنه کارشناسی سامانه ایران تلنت و شتابدهنده‌های دیگر دانشگاهیان و نسل نوآور را بیشتر از گذشته به سمت توانمندسازی ترغیب کنیم.
محسن ابراهیمی مقدم مدیر دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در ادامه این مراسم امضای تفاهم‌نامه عنوان کرد: 
طرح صدف با اجرای دوره‌های آموزشی دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند و ضعف‌های آموزشی آنها را برطرف می‌کند. 
او ادامه داد: مسیر شغلی نسل دانشگاهی کشور با اجرایی شدن دوره چهارم طرح هموار می‌شود و با توجه به شعار امسال مبنی بر "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" اجرای این طرح گام کوچکی در راستای توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه است.
در ادامه این مراسم، مدیر ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه چالش بازار کار برای دانشجویان این است که آنها با اصول اولیه کار در شرکت‌ها آشنا نیستند، عنوان کرد:  مرحل برنامه‌ریزی شده در طرح صدف باعث می‌شود افراد برقراری ارتباط در محیط کار، آشنایی به فنون مذاکره و تفکر سیستمی پیدا کنند که در دنیا به نام مهارت‌های نرم عرضه می‌شود و به دنبال آن مهارت‌های فنی ارائه می شود. 
او افزود: مبنای طرح صدف این نیست که همه کارآفرین شوند و دانشجویان و فارغ التحصیلان استارت‌آپ راه‌ بیاندازند، بلکه این طرح به دنبال این است که به افراد کمک کند در اکوسیستم فناوری و نوآوری نقش پررنگ‌تری داشته باشند. 
 


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین