دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 5:10:06 AM
معاون سازمان ملی استاندارد خبر داد:

معاون ارزیابی کیفیت خدمات و کالای سازمان ملی استاندارد ایران از شکل‌گیری مفهوم دیپلماسی استاندارد و کیفیت در راستای توسعه و تسهیل صادرات خبر داد.
شکل‌گیری دیپلماسی استاندارد و کیفیت در راستای توسعه صادرات

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «سعید ساده» امروز در همایش هفته استاندارد در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: این ایده برای نخستین بار از سوی جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر کشورهای عضو سازمان جهانی استاندارد (ایزو) مطرح شد که یکی از سیاست‌های جدید این سازمان در دوره تحولی است.

وی گفت: این مفهوم به معنای به‌کارگیری هنر و فنون دیپلماسی درخصوص الزامات استاندارد کالاها و خدمات است که رایزنی هوشمند با کشورهای طرف تجاری ایران برای محصولات و شیوه‌های ارزیابی کالاها را می‌طلبد و تسهیل‌کننده صادرات خواهد بود.

ساده، در ادامه بر لزوم توجه به استانداردهای بومی تاکید کرد و آن را اساس یک نظام استاندارد کارآمد برشمرد و ادامه‌داد: این مهم و پرهیز از استانداردهای ترجمه‌ای، از نخستین سیاست‌های این سازمان در دولت سیزدهم است.

وی، یکی دیگر از سیاست‌های سازمان ملی استاندارد ایران را ورود به حوزه خدمات برشمرد و اظهارداشت: در زمانه حاضر خدمات بخش اعظم تولید ناخالص ملی کشورها را به خود اختصاص می‌دهد اما در سال‌های گذشته مغفول مانده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه اخیر این سازمان برای نخستین بار در ۱۰۰ سال سابقه خود به حوزه استانداردسازی و ارزیابی انطباق خدمات ورود کرده است.

وی همچنین از استانداردسازی کالاها و خدمات دانش‌بنیان و نوظهور و تدوین بسته ویژه‌ای برای این مهم خبر داد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین