سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 7:03:58 AM

نرخ سود بین بانکی با افزایش نسبت به هفته قبل به مرز ۲۱ درصد نزدیک شده است.
نرخ سود بین بانکی به مرز ۲۱ درصد نزدیک شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، روند صعودی نرخ سود بین بانکی در هفته گذشته نیز ادامه داشت و برهمین اساس نیز این نرخ با افزایش اندک ۰.۰۱واحد درصدی به ۲۰.۹۴درصد رسید.

نرخ سود بین بانکی در ۲۳شهریور به ۲۰.۹۳درصد رسیده بود که در هفته گذشته نیز با افزایش اندک ۰.۰۱واحد درصدی به ۲۰.۹۴درصد رسید.

جدول نرخ سود منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد، روند رو به رشد نرخ سود بازار بین بانکی از فروردین ماه امسال آغاز شد و از ۲۰.۳۶ درصد در یازدهم فروردین ماه امسال به ۲۱.۳۱ درصد در ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ رسید.

این نرخ پس از صعود به سقف سال جاری خود یعنی ۲۱.۳۱درصد در ۳۰تیرماه، تا ۱۹مرداد مسیر کاهشی در پیش گرفته و به ۲۰.۵۹درصد رسیده بود.
نرخ سود بازار بین بانکی درحالی مسیر افزایشی را دنبال می کند که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تأکید بر کنترل و مدیریت این نرخ داشتند.

مسئولان بورسی هم امیدوار بودند که با ورود جدی بانک مرکزی به این موضوع شاید تغییری در بازار سرمایه ایجاد و بهانه ریزش‌های پی در پی گرفته شود.

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس سازمان بورس گفته: نرخ سود در بازار بین بانکی، طبیعتا متناسب با عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار تعیین می شود، اما بانک مرکزی به عنوان بازارساز و در چارچوب سیاست پولی ضدتورمی که به تأئید دولت نیز رسیده است، در این بازار حضور دارد و نرخ سود در این بازار را در چارچوب مشخصی، کنترل می کند.

اما باوجود تأکید رئیس کل بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار برای کنترل نرخ سود بین بانکی، این نرخ تنها سه هفته مسیر نزولی را طی کرد و از دو هفته قبل مجدداً وارد مسیر صعودی شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین