سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 1:14:15 PM

مشاور هوشمندسازی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برای نخستین بار نقشه راه جزیره کیش به عنوان پایلوت هوشمند سازی مناطق آزاد تبیین و با حضور مشاور رئیس جمهور از این طرح رونمایی شد.
کیش به عنوان پایلوت هوشمندسازی دارای نقشه راه شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، علی قدمیاری با بیان این که برای نخستین بار با تلاش جمعی از محققان و کارگروه هوشمندسازی و مدیریت فناوری اطلاعات کیش و بخش غیر دولتی نقش راه هوشمندسازی کیش با هدایت عالیه مدیرعامل سازمان کیش طراحی و تدوین شد، اظهار داشت: با تحقق این اقدام مهم و ارزشمند مدیران مناطق آزاد مکلف شدن برای تمام طرح‌های مناطق آزاد پیوست هوشمندسازی تهیه کنند.

وی با تاکید بر این مهم که طبق این طرح، جزیره کیش به عنوان هاب هوشمندسازی مناطق آزاد و سایر شهرها معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: با رونمایی از نقشه راه هوشمندسازی «جزیره کیش و جزایر اقماری» هر نوع خدمت الکترونیکی و یا هر فعالیتی دارای نقشه راه خواهد شد.

قدمیاری با بیان اینکه طرح‌های بزرگ کیش در چارچوب نقشه راه و با پیوست هوشمند سازی اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: این جزیره نخستین منطقه آزاد دارای نقشه جامع هوشمند سازی شده و از این به بعد تمام طرح‌های بزرگ در مناطق آزاد و جزیره کیش باید داری پیوست هوشمندسازی باشد.

مشاور هوشمندسازی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ایران باید جزو ده کشور برتر در هوش مصنوعی باشد، گفت: از آنجا که شعار دولت سیزدهم نیز مبتنی بر دولت هوشمند بوده برای توسعه پایدار در مناطق آزاد با رویکرد هوشمندسازی کار علمی انجام می‌شود.

قدمیاری خاطرنشان کرد: بر اساس مدل‌های بومی و با استفاده از الگوهای بین‌المللی و ظرفیت‌های داخلی نقشه راهی طراحی شد که پس از این تمام طرح‌ها مبتنی و در چارچوب آن و طرح جامع پیش می‌رود و بر اساس تدبیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مقرر شد طرح‌هایی که در جزیره کیش اجرا می‌شود دارای پیوست هوشمندسازی باشند.

وی با بیان این که دوره اول این طرح چرخه زمانی اجرایی پنج ساله است، تصریح کرد: این مدل برای نخستین بار و در ۶ محور محیط زیست، اقتصاد، حکمرانی، زندگی، جابه‌جایی و شهروند پذیری و با تاکید بر فناوری‌های همگرا در ۴ عرصه خشکی، دریا، هوایی و فضای مجازی طراحی شده است.

مشاور هوشمندسازی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: بر اساس تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تا شهروند هوشمند نشود شهر هوشمند نخواهد شد و بنابراین نگاهی ویژه به آموزش و فرهنگسازی هوشمندسازی باید داشته باشیم.

آئین رونمایی از نخستین نقشه راه هوشمند سازی جزیره کیش با حضور «سعید محمد» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین