چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 شمسی /5/8/2024 10:59:25 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:49958
  • زمان انتشار:چهارشنبه 29 تير 1401-16:48
  • کاربر:

رییس پلیس راهور انتظامی کشور نسبت به ورود کارخانه زرماکارون به عرصه خودروسازی واکنش نشان داد.
واکنش پلیس راهور درباره ورود شرکت زرماکارون به عرصه خودروسازی/ دنبال مونتاژ خودرو هستند نه تولید

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایلنا، سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور انتظامی کشور درباره سامانه مدیریت یکپارچه ترافیک و رسیدگی به سوانح و تصادفات در کشور گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی با بیمه مرکزی نیز داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم امسال این طرح را به عنوان یک طرح ملی به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: این برنامه ۸ الی ۹ گام اساسی دارد که یکی از این موارد این است که تمام کروکی‌ها الکترونیکی خواهد شد تقلب و کلاهبرداری در تصادفات به اقل ممکن می‌رسد و اطلاعات تصادفات فوتی و جرحی به صورت آنلاین بین پلیس و بیمه تبادل خواهد شد. همچنین رانندگان پرخطر و پرتخلف و افرادی که بی‌محابا رانندگی می‌کنند اطلاعاتشان به لحظه به بیمه داده خواهد شد و تعرفه‌های بیمه آن‌ها تغییر خواهد کرد.

رییس پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: همچنین رسیدگی به تصادفات خسارتی و همچنین صحت‌سنجی تصادفات از دیگر گام‌های این برنامه است.

سردار هادیانفر درباره احراز هویت پستی به صورت الکترونیک تصریح کرد: در صورت اجرای این برنامه ضرورتی ندارد که اگر فردی مستاجر است مدرکی برای استیجاری بودن منزل خود ارائه دهد و از این طریق جلوی قولنامه‌های صوری گرفته خواهد شد. وقتی فردی در سامانه پلیس من ثبت نام انجام می‌دهد در همین اپلیکیشن فرد می‌تواند آدرس خود را کامل کند و بعد از طریق ارتباطی که بین سامانه‌ها وجود دارد آدرس از طریق کد پستی تطبیق داده می‌شود و اگر درست باشد تاییدیه صادر می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ورود شرکت زر ماکارون در بحث خودروسازی و نظر پلیس در این خصوص گفت: قطعا هر کارخانه‌ای که می‌خواهد وارد صنعت خودروسازی شود باید مجوزهای لازم را دریافت کند و از وزارت صمت مجوز‌های دریافت کرده و مورد تایید پلیس، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد باشد و این مراحل را طی کنند.

رییس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: نظر من این است که این‌ها بیشتر به دنبال مونتاژ خودرو هستند، نه تولید خودرو. معمولا اینگونه است که یک محصول را در خارج از کشور شناسایی کرده و در داخل کشور مونتاژ را انجام می‌دهند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه خودروهای اسقاطی موجب افزایش خسارت ناشی از تصادفات می‌شوند، گفت: من در جلسه‌ای به آقای سلاجقه نیز اعلام کرده‌ام که محیط زیست باید در زمینه رای دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال آیین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک ورود کند و نمی‌شود که یک قانونی وجود داشته باشد بعد یک نفر به دیوان اعتراض کرده و قانون را دگرگون کند و این کار درستی نیست.

وی ادامه داد: باید محیط زیست در این زمینه ورود کند و قانون را اصلاح کند. شرط اینکه خودرو صرفا معاینه فنی داشته باشد و به کار خود ادامه دهد شرط درستی نیست.

رییس پلیس راهور فراجا در پاسخ به این سوال که از ابتدای سال چند خودروی فرسوده از رده خارج شده‌اند؟ گفت: آمار اسقاط خودروهای فرسوده بسیار پایین است و از ابتدای سال هیچ خودروی فرسوده‌ای اسقاط نشده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین