دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 شمسی /5/6/2024 3:06:44 PM

روز گذشته ولادیمیر پویتن، رییس جمهور روسیه وارد تهران شد و خودروی مخصوص خود را سوار شد. اما خودوری پوتین چه نوع خودرویی است.
خودروی زره ای که پوتین در تهران سوار آن شد

به گزارش اقتصادنامه، لیموزین غول‌پیکر پوتین رئیس جمهور روسیه Aurus Kortezh نام دارد، تایرهایش ران فلت است، مجهز به دوربین‌های دید در شب و شیشه‌های تقویت شده با ۶ سانتیمتر قطر است. این خودرو همچنین یک سیستم فشرده‌سازی هوا برای محافظت در برابر حملات گاز، پوشش زرهی و خروجی اضطراری است. مسئولان روس که تا پیش از سال ۲۰۱۸ از مرسدس‌های سفارشی آلمانی استفاده می‌کردند اکنون یک خودروی خاص روسی دارند که نسخه مخصوص پوتین آن، یک ورژن لوکس از خودروهای زرهی و جنگی است؛ خودرویی به نام آروس کورتژ.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، صاحب یکی از خاص‌ترین خودروهای لوکس دنیاست. لیموزین پوتین در حقیقت یک خودروی زرهی هفت تنی است که می‌تواند در برابر حملات بمب‌افکن‌ها و تسلیحات شیمیایی مقاومت کند. جالب اینجاست که حتی اگر این ماشین کاملا در آب غوطه‌ور شود نیز آبی به داخل آن نفوذ نخواهد کرد.
‍‍‍‍‍‍‍اوروس کورت‍ژ علائم جاده را تشخیص می‌دهد و سرعت خود را تنظیم می‌کند. و در صورت مواجهه با مانع یا برخورد غیرقابل اجتناب، صندلی‌های سرنشینان به طور خودکار به موقعیت امن‌تری منتقل شده، همه کمربندهای ایمنی را بسته و سپس تمام درها و پنجره‌ها را می‌ببندد.
این وسیله نقلیه ۱.۷ میلیون دلاری دارای موتوری ۴.۴ لیتری با هشت سیلندر و حدود ۷ متر طول است. موسسه خودروسازی دولتی NAMI در مسکو این خودرو را از قطعات تولید روسیه ساخته و اولین بار در تابستان ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

دو صندلی از چهار صندلی عقب قابل جمع شدن و پرده‌های شیشه‌ای خودرو نیز قابل تنظیم هستند. همچنین می‌توان از طریق فیلم‌های دوربین مداربسته که به صورت زنده روی اسکیرین‌های داخلی پخش می‌شوند، شاهد اتفاقات خارج از خودرو بود.
همچنین برخی ویژگی‌های سری خاص نیز در این خودرو لحاظ شده که مدیر اجرایی این پروژه، فرانتس هیلگرت از فاش کردن آنها امتناع کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین