دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 شمسی /5/6/2024 11:28:25 AM
وزیر علوم در گفت و گو با با معدن نامه تشریح کرد:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه معادن، از ظرفیت‌های مادی بسیاری برای کشور برخوردار است، گفت: ما در بحث آموزش و پژوهش برنامه‌هایی برای تربیت مهندیسن و اجرای طرح‌های مشترک با وزارت صنعت و معدن و تجارت داریم، اما اینکه این وزارت‌خانه خود مایل به چگونگی استفاده از ظرفیت‌های معدنی کشور باشد، که قطعا ظرفیت‌هایی دارای، پشتیبانی مالی مهمی برای کشور هستند؛ باید وزارت صنعت معدن و تجارت در این باره صحبت کند و برنامه‌هایی را نیز در این زمنیه تدوین کند.
نسخه وزارت علوم برای معدن

وی درباره برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه اذعان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد زمینه‌ای برای رشد و توسعه ارتباط میان علم و صنعت و همچنین استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های مختلف، همچون معدن در کشور است.

منصور غلامی همچنین با بیان هدف اصلی خود از ایجاد و اجرای چنین طرح‌هایی برای ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه‌ها همانند طرح ملی (کارا) در حوزه معدن، گفت: هدف دیگر ما از اجرای این قبیل از طرح‌ها، حل مشکلات صنعت با استفاده از ظرفیت‌های اساتید و دانشجویان خود در عرصه‌های مختلف است. هر حرکتی که بتواند ما را در راستای تحول سریع پیش ببرد و در راستای حل مشکلات صنعت باشد، ستودنی است.


امید پورجوهری

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین