جمعه 21 ارديبهشت 1403 شمسی /5/10/2024 4:36:47 AM

یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر سقوط کرد. به گفته هلال احمر، بر اساس گزارش‌های اولیه دو نفر از کادر پروازی هواپیما به همراه سرنشین خودرویی که این هواپیما با آن برخورد کرده بود، در این حادثه جان باخته اند.
سقوط هواپیمای جنگی در تبریز با سه کشته

به گزارش اقتصادنامه، پایگاه دوم شکاری شهید فکوری اعلام کرد که این هواپیما که دقایقی قبل در فراز آسمان تبریز پرواز می کرد، در یکی از محلات شمال غرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) سقوط کرد. گزارش های اولیه حاکی است محل سقوط این هواپیما در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس بوده است.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی گفت: تعداد فوتی‌های حادثه سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز به ۳ نفر رسید. منجم مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی اظهار داشت: ساعتی پیش یک فروند هواپیمای اف ٥ حوالی مدرسه راهنمایی میلاد در منطقه ستارخان، پشت فرهنگسرای الغدیر واقع در خیابان قره داغی شهر تبریز سقوط کرد که بلافاصله ٩ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های اولیه دو نفر از کادر پروازی هواپیما به همراه سرنشین خودرویی که این هواپیما با آن برخورد کرده بود، در این حادثه جان باخته اند. منجم گفت: عملیات امدادرسانی ادامه دارد.

امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

جزییات حادثه

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی در تشریح جزئیات سقوط جنگنده در تبریز گفت: حدود ساعت ۸ یک هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می‌شود.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی در تشریح سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز، با تسلیت شهادت دو تن از خلبانان آموزشی نیروی هوایی ارتش و یکی از هم‌وطنان عزیز در جریان این حادثه، گفت: حدود ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح امروز، یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در بازگشت از مأموریت آموزشی دچار نقص فنی شده و برای اینکه این هواپیما در نقطه کم تراکم سقوط کند، خلبانان عزیز ما این جنگنده را به سمت چنین منطقه‌ای هدایت می‌کنند.

سخنگوی ارتش تأکید کرد: اگر ایثار خلبان عزیز ما نبود، باید سانحه بزرگی روبرو می‌شدیم، این خلبان امکان استفاده از صندلی‌پران را به‌راحتی داشتند، اما از این فرصت استفاده نکردند و آن را به سمت نقطه کم‌جمعیت هدایت کردند و درنهایت جان خود را از دست دادند.

تقی‌خانی تصریح کرد: سرهنگ دوم صادق فلاحی از استادخلبانان پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز و یکی از خلبانان جوان این پایگاه به شهادت رسیدند. سخنگوی ارتش گفت: علت این سانحه توسط تیم بازرسی و ایمنی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در محل حادثه در حال بررسی است.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی اسامی شهدای سقوط جنگنده نیروی هوایی را اعلام کرد. امیر تقی خانی گفت: حدود ساعت ٨ صبح یک هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می شود و خلبانان برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت می کنند. وی افزود: سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.




مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین