دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 5:47:38 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:30770
  • زمان انتشار:دوشنبه 15 آذر 1400-11:51
  • کاربر:
از امروز و به ارزش یک هزار میلیارد تومان؛

شرکت خودرویی کرمان موتور پیش‌تر در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۹ و شهریورماه ۱۴۰۰ سه مرتبه اوراق مرابحه و یک مرتبه اوراق رهنی منتشر کرده که ارزش این اوراق در مجموع رقم ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است؛ حال در جدیدترین تجربه تامین مالی این شرکت به کمک اوراق بدهی شاهد انتشار یک هزار میلیارد تومانی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس ایران هستیم.
پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس ایران آغاز شد

بازار فرابورس ایران امروز میزبان پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور به ارزش یک هزار میلیارد تومان است تا این شرکت خودرویی برای پنجمین‌بار اقدام به تامین مالی از طریق اوراق بدهی و به کمک سازوکارهای موجود در بازار سرمایه کند.


به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور به تعداد ۱۰ میلیون ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یکصد هزار تومان منتشر شده و دارای نرخ ۱۸ درصد است که هر ۶ ماه یکبار از تاریخ انتشار آن یعنی ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰، به دارندگان این اوراق پرداخت می‌شود.


از دیگر ویژگی‌های اوراق مرابحه کرمان موتور باید به مدت آن که ۳۶ ماهه است اشاره کرد، همچنین نمادی که این اوراق در آن پذیره‌نویسی می‌شود، «کرمان۳۹» است.


موضوع انتشار این اوراق نیز آنطور که اعلام شده، تامین مالی بانی توسط ناشر برای خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو است و پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران از امروز دوشنبه ۱۵ آذرماه آغاز شده و تا چهارشنبه هفدهم این ماه ادامه دارد.


همچنین ارکان این اوراق به ترتیب شامل ضامن آن بانک تجارت، تامین سرمایه تمدن به عنوان بازارگردان، شرکت کارگزاری کارآمد به عنوان عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار در نقش عامل پرداخت است.


لازم به ذکر است شرکت خودرویی کرمان موتور پیش‌تر در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۹ و شهریورماه ۱۴۰۰ سه مرتبه اوراق مرابحه و یک مرتبه اوراق رهنی منتشر کرده که ارزش این اوراق در مجموع رقم ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است؛ حال در جدیدترین تجربه تامین مالی این شرکت به کمک اوراق بدهی شاهد انتشار یک هزار میلیارد تومانی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس ایران هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین