دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 4:02:10 PM

از سامانه آی بی تریدر به عنوان ابزاری برای ارائه خدمات یکپارچه در حوزه خدمات مالی، بازار سرمایه و بیمه رونمایی شد.
فین تک ها، مسیری برای توسعه بازار سرمایه/آی بی تریدر رونمایی شد

به گزارش اقتصادنامه، در روزهای پایانی نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱ شرکت تامین سرمایه تمدن از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد.
محمود رضا خواجه نصیری، رئیس هیات مدیره تامین سرمایه تمدن در حاشیه مراسم رونمایی از این محصول عنوان داشت: کوتاه ترین راه برای افزایش جذابیت بازار سرمایه در شرایط فعلی استفاده از قابلیت های حوزه فین تک است.با استفاده از فین تک ها میتوان جذابیت بازارسرمایه را نسبت به بازارهای موازی افزایش داد تا بدین ترتیب شاهد رویکرد تعاملی سهامداران نسبت به این بازار باشیم.
خواجه نصیری در ادامه با اشاره به روش های افزایش جذابیت بازار سرمایه بیان داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار باید به سرعت نسبت به تصویب مقررات ایجاد ابزارهای جدید اقدام کند تا کسب و‌کارهای جدید شکل گرفته و جذابیت در بازار پدیدار شود.

از سوی دیگر،میثم فدایی ، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ، با سخنرانی در این مراسم، به تجربه سوپرمارکت های مالی اشاره کرد و افزود :سوپرمارکت های مالی که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است در حال حاضر در چند شرکت کارگزاری در حال ارائه خدمات به مشتریان است . این در حالی است که هم اکنون بحث سوپرمارکت های آنلاین مطرح است.
وی گفت: مجموعه هایی که دارای یک سبد از محصولات هستند می‌توانند در خصوص سوپرمارکت های مالی آنلاین اقدام کنند .

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اصلاح قوانین و مقررات بهبود و طراحی ابزارها در سازمان بورس در حال انجام است . در همین راستا ، دستورالعمل های سرمایه گذاری برخط نیز در حال تدوین است.
در ادامه،بهنام محسنی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در خصوص نقش فین تک ها اذعان داشت: در بررسی‌های انجام شده در کشورها، ارتباط بسیار عمیقی بین تولید ناخالص ملی کشور، به ویژه سرمایه گذاری دانش بنیان، و فینتک‌های سرمایه گذاری وجود دارد. کشور‌هایی که در این حوزه وارد نشده است اثر منفی آن را در رشد ناخالص ملی لمس کرده اند.

محسنی معتقد است، ارائه هیچ یک از راه حل‌های آتی بازار سرمایه بدون حضور تکنولوژی امکان پذیر نیست. این یک انتخاب نیست و در واقع یک مسیر قطعی در پیش روی بازار سرمایه است.
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در ادامه خاطرنشان کرد: به کمک فین تک ها و تکنولوژی مالی میتوانیم مرزبندی سرمایه گذاری در بازار‌های پرریسک و کم ریسک را بیشتر کنیم. در نتیجه میتوان دغدغه سرمایه گذاری افراد حقیقی را در بازار کاهش دهیم.


وی در ادامه افزود: ورود مستقیم تامین سرمایه تمدن به حوزه کارگزاری و ارائه خدمات معامله گری به مشتریان با آی بی تریدر شروع می‌شود. قطعا برنامه‌های توسعه‌ای از بحث‌های ریزپروفایلینگ، استفاده از ایزی تریدر‌ها و... دنبال می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین