جمعه 21 ارديبهشت 1403 شمسی /5/10/2024 3:29:44 AM

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آمریکایی‌ها پیشنهاد دادند مذاکرات دوجانبه و محرمانه‌ای در کشور ثالث مثل عراق داشته باشند، اظهار داشت: بین ایران و آمریکا مدت‌هاست گفت‌وگویی نبوده و بعد از خروج آمریکا از برجام هم به عنوان کشوری که آن زمان عضو کمیسیون مشترک برجام بود ولی بعد از آن دیگر تماس و یا ملاقات مستقیم یا غیرمستقیم نبوده است.
واکنش ایران به پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا

به گزارش اقتصادنامه، خطیب‌زاده ادامه داد: آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و غیرقانونی از برجام خارج و تمام تلاش را کرده برجام را از بین ببرد و تحریم‌های فرامنطقه‌ای و ظالمانه را بر ضد مردم ایران اعمال کرده و تمام تلاش را کرده مانع روابط عادی ایران در حوزه‌های تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها شود؛ آمریکا زیاده روی کرده و نه تنها کشورهایی را که با ایران همکاری می‌کردند مورد فشار قرار داده، بلکه متحدان خود را تنبیه کرده است. 

وی افزود:تا موقعی که این واقعیت‌ها روی زمین تغییر نیابد، تصور نمی‌ توان کرد در هیچ شکل و فرمتی تماسی بین تهران و واشنگتن برقرار شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: در مذاکرات وین گفت‌وگوها برای مطمئن شدن از بازگشت قطعی و متعهدانه و عملی آمریکاست و ایران و ۱+۴ گفت وگو می‌کردند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین