شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 2:19:05 AM
وزیر بهداشت خبر داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ظرف چند هفته آینده تحولی در بحث قرنطینه ایجاد می شود و قرنطینه هوشمند در کشور اجرایی خواهد شد.
کشور  به قرنطیه هوشمند می رود

به گزارش اقتصادنامه، دکتر بهرام عین اللهی در مراسم تکریم و معارفه"سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد"ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه برای کنترل بیماری کرونا اقداماتی همچون منع تردد شبانه و منع ورود به شهرها اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده ظرف چند هفته آینده تحولی در بحث قرنطینه ایجاد خواهد شد و قرنطینه عادی به قرنطینه هوشمند تبدیل می‌شود؛ بدین معنا که افرادی که واکسینه می‌شوند می‌توانند از مزایای واکسیناسیون استفاده برند. 

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه دیگر نیازی به بسیاری از محدودیت‌ها نیست و هر فردی که واکسینه می‌شود می‌تواند با اپلیکیشن وزارت بهداشت QR کد را دریافت کند و با ارائه آن می‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد. در مشهد نیز رفتن به هتل، زیارت بارگاه منور رضوی و استفاده از حمل و نقل هوایی برای افرادی که واکسیناسیون شده اند در قالب قرنطینه هوشمند ارائه می شود.  وزیر بهداشت تاکید کرد: در شرایط حاضر، مردم نیاز به زیارت، فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و سایر موارد را دارند که با تدوین دستورالعمل های مرتبط با قرنطینه هوشمند و ابلاغ آن به سراسر کشور این برنامه اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۰ میلیون دز واکسن تزریق شده استف اظهار کرد: در هفته گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن تزریق شد و این آمار معادل جمعیت کل برخی از کشورهاست که با همت و تلاش گروه های مختلف مردمی به اجرا در آمده است. 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین