جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 7:49:02 PM
نوید قدوسی در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد:

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: تقسیم سود سهام بانک صادرات میان سهامداران انگیزه را برای حفظ سهام در آن بانک ایجاد می‌کند.
بانک صادرات الگویی برای افزایش رضایتمندی سهامداران
نوید قدوسی درگفت‌وگو با اقتصادنامه با اشاره به اینکه تقسیم سود سهام میان سهامداران بانک صادرات اگر با برنامه‌ریزی باشد می‌تواند الگویی برای سایر بانک باشد، بیان کرد: تقسیم سود سهام بانک صادرات میان سهامداران انگیزه را برای حفظ سهام در آن بانک ایجاد می کند. ضمن آنکه اگر منافع بانک صادرات رعایت شده باشد به طور یقین الگویی برای سایر بانک‌ها خواهد بود.
 او با بیان اینکه تقسیم سود سهام در شرکت‌ها و بانک‌ها امری قابل پیش‌بینی است، گفت: شرکت‌ها و بانک‌ها برای آن که سهامداران از سرمایه‌گذاری رضایتمند باشند، تقسیم سود را در دستور کار قرار می‌دهند.
 قدوسی با اشاره به دستاوردهای حاصل شده بانک صادرات از لحاظ عملکرد گروه بانک و بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی افزود: معمولا در تقسیم سود برای آنکه آن بنگاه اقتصادی متضرر نشود نیازمند برنامه ریزی از سمت بانک هستیم چرا که حفظ منابع مالی برای بانک ها و یا هر بنگاه اقتصادی بسیار حیاتی و مهم است.
 این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در بانک‌ها حفظ سرمایه و منابع ضرورت دارد، تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه در بانک‌ها آن است که ارائه تسهیلات از طریق منابع مالی بانک انجام می‌شود و خروج نقدینگی از بانک آسیب مضاعفی را می‌تواند به ساختار بانک وارد کند اما در صورتی که هیات مدیره زیرساخت‌ها و شرایط را برای چنین اقداماتی در دستور کار قرار قرار دهد و منافع بلندمدت بانک شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.
او خاطرنشان کرد: وصول بخشی از مطالبات از دولت، کسب رتبه اول در واگذاری املاک مازاد، واگذاری بخشی از سهام شرکت گروه مالی سپهر، توسعه زنجیره ارزش از طریق طرح‌های نوآورانه از جمله طرح‌های طراوت و حمایت از تولید دستاوردهای مطلوب بانک صادرات است که سایر بانک‌ها می‌توانند از سیاست‌های پیاده شده در این زمینه‌ها استفاده کنند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین