دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:50:51 AM
حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد:

نائب رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: گزارش هایی مبنی بر آسیب دیدن صنایع از زمان قطعی برق برای ما ارسال شده است که دچار خسارت های بسیار زیادی شده اند.
دلیل قطعی برق استخراج ارز دیجیتال نیست/ نیروگاه‌های جدید وارد مدار تولید شدند

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با اقتصادنامه مطرح کرد: از آنجایی که اصولاً بیمه بخشی از خسارت را به تولیدکنندگان پرداخت می کند بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند البته در تامین برق خانگی هم می‌بینیم که خانوارها نیز شرایط خوبی ندارند.
او افزود: مسئولین صنعت برق کشور به دنبال آن هستند که با برنامه‌ریزی بخشی از خسارت های وارده به تولیدکنندگان را جبران کنند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر صادرات برق به عراق اظهار داشت: طبق قرارداد با کشور عراق صراحتاً اعلام شده است که صادرات «برق صادراتی» منوط به عدم نیاز در کشور است.
صالحی در ادامه با اشاره به استخراج ارز دیجیتال و ارتباط آن به قطعی برق در چند روز اخیر در کشور گفت: ۸ تا ۱۰ هزار مگابایت برق صرف استخراج ارز دیجیتال می‌شود اما مشکل فعلی قطعی برق به دلیل موضوع ارز دیجیتال نیست عامل اصلی عدم سرمایه‌گذاری به موقع در این صنعت است.
اوادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم مقرر بود تا سالی ۵۰۰۰ مگابایت برق وارد مدار شود اما این اتفاق نیفتاد از سوی دیگر فصل تعمیرات نیروگاه های برق در زمستان بود که متاسفانه انجام نشده است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت:طی چند روز اخیر نیروگاه های وابسته به وزارت نفت و نیروگاه های بوشهر به مدار اضافه شده است تا کمبود برق جبران شود و امیدواریم که نیروگاه هایی که در حال تعمیر هستند هر چه سریع‌تر وارد مدار شوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین