پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 3:39:07 PM

دبیر سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی مطرح کرد: در صنعت دارو سازی و تامین مواد اولیه و موثره توانستیم تا ۷۰ درصد در تولید به خودکفایی برسیم.
با وجود تحریم‌ها کارنامه خوبی در تولید دارو‌ و واکسن داریم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از گروه‌ سرمایه‌گذاری تاخت، صابر نامی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صنعت دارو سازی علیرغم تحریم با توجه یه اسناد موجود عملکرد موفقی داشتیم. و امروز شاهد آن هستیم که مردم دسترسی قابل توجهی به دارو دارند.

او با تاکید بر تلاش ها برای رفع مشکلات تامین دارو در کشور بیان کرد: در حال حاضر به رغم وابستگی به شرکت های چند ملیتی ۹۷ درصد در تولید دارو و ۷۱/۲ درصد در تولید مواد موثر دارو خودکفا شدیم و در رده ۵کشور دنیا در تولید تجهیزات دارویی قرار داریم چرا که کشور دارای مواد معدنی و شیمیایی و پتروشیمی با کیفیت است که در صنعت داروسازی می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

دبیر سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در ادامه با تاکید بر سیاست گذاری ها و برنامه ریزی در این صنعت گفت: با توجه به شرایط داخلی کشور بدون چشمداشت به کشورهای دیگر می توانیم در صنعت دارویی عمل کرد موفقی داشته باشیم.

نامی با بیان اینکه توانایی ساخت دارو و حتی واکسن کرونا را در کشور داریم، گفت: با توجه به موارد متعدد مشکلات در کشور، در نظام دارویی کشور برای جلوگیری از این موارد اقداماتی صورت پذیرفته است که امیدواریم تا چند سال آینده به طور کلی مشکلات مرتفع شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین