جمعه 21 ارديبهشت 1403 شمسی /5/10/2024 11:57:45 PM
محمدرضا نجفی‌منش مطرح کرد:

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه کشور مطرح کرد: اگر صنعت خودرو به سودآوری نزدیک شود، قطعاً بر روی افزایش سهام تاثیرگذار خواهد بود.
شرط افزایش فروش خودرو

به گزارش اقتصادنامه به نقل از گروه سرمایه‌گذاری تاخت، محمدرضا نجفی منش با بیان مطلب فوق درباره تخمین فروش ریالی و ورود نقدینگی به خودروسازان عنوان کرد: اگر نقدینگی برای خودروساز تامین شود، بخشی از آن برای قطعه‌ساز، تامین مواد اولیه، حقوق و دستمزد و معوقات بانکی هزینه خواهد شد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: از آنجا که وضعیت بازار خودرو همیشه متزلزل بوده است خودروسازان همواره در پرداخت امور خود مشکل داشته‌اند.

نجفی‌منش در ادامه با اشاره به ضرورت تامین نقدینگی برای خودروسازان، گفت: اگر وعده رزم‌حسینی، وزیر صمت مبنی بر آن که «خودروساز زیان نکند» اجرایی شود، امیدوار خواهیم شد که با بهبود وضعیت قطعه‌سازان
شاهد ضرر و زیان آنها در بازار نخواهیم بود و به تدریج مشکلات در این صنعت مرتفع شود.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه کشور در ادامه با ارزیابی مثبت از فروش خودرو در زمستان اظهار داشت: از آنجایی که در بازار خودرو حباب بزرگی وجود دارد و خودروسازان برای کاهش این حباب قیمتی در بازار تلاش می‌کنند، اگر نرخ مناسبی به خودروسازان داده شود، به طور قطع حباب قیمتی بازار کنترل خواهد شد.

نجفی‌منش در پایان یادآور شد: با تامین نیاز خودروسازان و تعین نرخ مناسب انتظار داریم که بازار فروش خودرو در زمستان اوضاع بهتری داشته باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین