سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 1:05:54 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:24648
  • زمان انتشار:سه شنبه 2 دی 1399-12:50
  • کاربر:

در دنیای امروز که کشورها در تلاشند تا سطح اقتصاد خود را ارتقا دهند، بهره‌وری بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گرفته است.
تندیس برنزین بهره‌وری به میدکو رسید

به گزارش اقتصادنامه، افزایش بهره وری می تواند بر قیمت تمام شده محصول تولیدی اثر مستقیم داشته و در نهایت رقابت پذیری آن شرکت یا واحد تولیدی را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش دهد.

درواقع شرکت های موفق در بازارهای جهانی مطالعه و سرمایه گذاری خوبی در زمینه افزایش بهره وری داشته تا بتوانند از این طریق سود بیشتری بدست آورده و بدنبال آن فعالیت های خود را توسعه دهند.

یکی از بخش هایی که بهره وری در آن اثر گذار است، بخش معدن و صنایع معدنی بوده زیرا این بخش در سال های اخیر با حضور پررنگ در بازارهای صادراتی نقش مهمی در اقتصاد غیرنفتی ایفا کرده است. حال به هر میزان بهره وری در این بخش افزایش پیدا کند، قدرت رقابت در بازارهای صادراتی بیشتر خواهد شد.

در همین راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای هفتمین دوره پیاپی اقدام به برگزاری همایش جایزه بهره وری معدن و صنایع معدنی کرده است.

در این همایش که امسال ارزیابی آن بخشی به صورت آنلاین برگزارشد از شرکت های فعال ر این زمینه که موفق به کسب امتیاز شدند، تقدیر به عمل آمد.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که افزایش بهره وری وظیفه ذاتی مدیران واحدهایی صنعتی به ویژه واحدهای فعال بخش خصوصی است.

یک مدیر در بخش خصوصی تلاش می کند تا با استفاده از کاهش انرژی مصرفی، مدیریت قیمت مواد اولیه، استفاده مناسب از نیروی کاری و…. بهره وری را افزایش داده تا به دنبال آن شاهد سودآوری بیشتری باشد. درواقع هر مدیری به ویژه در بخش خصوصی به دنبال ارتقا بهره وری است.

حال در این میان هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در هفتمین همایش جایزه بهره وری موفق به کسب تندیس برنزین شد، که بالاترین سطح از جایزه این همایش بود.

مدیرعامل شرکت توسعه معدن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با اشاره به اقدامات اثرگذار این شرکت در دریافت نشان برنز هفتمین جایزه بهره وری معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: این مجموعه شامل ۱۸ شرکت‌ در حوزه های مختلف تولیدی، مهندسی، پشتیبانی، خدماتی، حمل و نقل و بازرگانی هستند که اجرای ۳۵ پروژه را بر عهده دارند.

علی اصغر پورمند گفت: شیوه مدیریت میدکو بر شرکت‌های زیرمجموعه، از نوع کنترل استراتژیک است و تمامی فعالیت‌های عملیاتی به شرکت‌های تابعه واگذار شده است.

مدیرعامل میدکو افزود: نگاه و تفکر جهانی، به روز بودن و آینده نگری، تیم مدیریتی مجرب، پیاده سازی فرآیند کامل و یکپارچه از ایده تا محصول و یکپارچگی در مجموعه شرکت های زیرمجموعه و همچنین تعیین اولویت ها و فرصت های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی از جمله اقدامات این مجموعه در افزایش بهره وری بوده است.

وی تمرکز بر تولید صنایع فولادی و مسی و صنایع بالادستی و تنوع در ارایه خدمات مرتبط را از دیگر برنامه ریزی های میدکو خواند و ادامه داد: میدکو سازمان دانشی، یادگیرنده، چابک و پیشرو است و استقرار صنایع معدنی و متالورژی در مجاورت معادن مرتبط و کاهش شدید هزینه حمل و نقل و … مورد توجه شرکت بوده است.

پورمند گفت: انتخاب مهمترین سطح تکنولوژی‌ها در صنعت فولاد، طراحی و پیاده‌سازی بالاترین سطح تکنولوژی در صنعت مس برای نخستین بار، نگاه ویژه به سرمایه انسانی و استفاده از نیروهای جوان و تحصیل‌کرده در کنار افراد با تجربه از اقدامات اثرگذار میدکو در بهبود بهره روی در میدکو بوده است.

مدیرعامل میدکو ادامه داد: از دیگر اقدامات میدکو در راستای افزایش شاخص های بهره وری می توان به توسعه و استقرار راهکار جامع اطلاعاتی، توسعه و جاری سازی سیستم‌های مدیریتی و استانداردهای بین المللی و استقرار سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت، زیست محیطی و جامعه اشاره کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین