جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 6:40:02 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:22109
  • زمان انتشار:جمعه 23 آبان 1399-13:30
  • کاربر:
رییس سازمان صمت استان:

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) جنوب کرمان از خودکفایی این منطقه در فرآوری مس خبر داد و گفت: ماده معدنی مس به صورت خام از این خطه خارج نمی‌شود.
جنوب کرمان در فرآوری مس خودکفا شد

به گزارش اقتصادنامه، مسلم مروجی فرد به اجرایی شدن فاز نخست معدن مس «کِروِر» عنبرآباد اشاره کرد و اظهار داشت: این معدن که پروانه بهره‌برداری ماده معدنی مس را دریافت کرده، یکی از منابع خوب معدنی در جنوب کرمان به شمار می‌رود که نوید بخش آینده درخشانی در حوزه‌های اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری منطقه است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، استخراج ماده معدنی و احداث کارخانه فرآوری این معدن برای انتخاب سرمایه گذار، حدود یک ماه قبل به مناقصه گذاشته شد و طی هفته‌های آینده با مشخص شدن سرمایه‌گذار، اتفاق مثبتی در حوزه سرمایه‌گذاری جنوب کرمان رخ خواهد داد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: معدن مس کِروِر با ذخیره قطعی ۲۱ میلیون تُن و ذخیره احتمالی ۱۵۸ میلیون تُنی، مجوز استخراج سالیانه بیش از  یک میلیون تُن مس را دارد که هم اکنون برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده و سرمایه‌ای بیش از یکهزار و ۵۳۰ میلیارد ریال در این معدن هزینه شده است.

مروجی فرد اظهار داشت: در کنار این معدن، کارخانه فرآوری هم با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره مس و توانایی ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم، احداث خواهد شد.
وی افزود: مفتخریم اعلام کنیم که با تلاش‌های این سازمان طی چند سال اخیر و جذب سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی، اکنون حتی ذره‌ای از ماده معدنی مس از منطقه خارج نشده و تمامی مواد معدنی توسط کارخانه‌های جنوب کرمان فرآوری می‌شود.
مروجی فرد ادامه داد: علاوه بر کارخانه مس کرور، هفت مجوز احداث کارخانه فرآوری مس با سرمایه‌گذاری افزون بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و توانایی ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۱۶۵نفر به صورت مستقیم، در جنوب کرمان صادر شده که هم اکنون کارخانه امید سبزواران در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت در حال فعالیت است.

وی گفت: سه کارخانه دیگر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد در آستانه راه‌اندازی، ۲ کارخانه هم با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین یک کارخانه فرآوری مس دیگر هم با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال تکمیل است.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین