دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 7:14:24 AM

در ماه های اخیر خودروهای عمدتا پراید با پلاک های شهرستان در سطح تهران دیده شده که اقدام به مسافر کشی کرده و به صورت گروهی حتی خطوط تاکسیرانی را اشغال کرده اند.
جولان پرایدهای پلاک شهرستان در تهران

نگاهی به شماره پلاک این خودرو نشان می دهد که بیشتر آنان از استان های غربی کشور به ویژه با قومیت های لر، کرد و لک هستند.

برخی از این افراد با تجمع در مقابل نقطه های مسافرخیز به صورتی کاملا ناشیانه و چاله میدانی جذب مسافر را انجام داده و هنگامی که با هم ولایتی های خود دور هم جمع می شوند صحنه های نامناسبی از چشم چرانی و متلک را نسبت به عابران خلق می کنند.

افرادی که به لهجه لری، لکی و زبان کردی کرمانشاهی آشنا باشند به خوبی می توانند تشخیص دهند که این تازه واردهای پایتخت چه حسی به بالا شهر نشینان داشته و با چه الفاظی آنان را خطاب می کنند.

آنان بهترین نقاط تهران را برای مسافرکشی انتخاب کرده و راهی محله های جردن، میرداماد و سعادت آباد شده اند.

نویسنده این مطلب که خود از قوم لر بوده و دلبستگی عمیق به زاگرس نشینان دارد، بر این باور است که هر ایرانی با هر قومیت و مذهبی حق دارد در هر نقطه کشور محل کار و زندگی خود را انتخاب کند اما بهتر است به فرهنگ عمومی و قواعد آن محل احترام بگذارد و مردم آنجا را به مانند مردم شهر و دیار خود دوست بدارد.

مسافرکشان پلاک شهرستانی، شریفند چون برای معاش خود و خانواده شان تلاش می کنند اما باید این موضوع را در نظر داشته باشند که مردم تهران فرقی با خواهران و برادران و همشهریان آنها ندارند. بنابراین بهتر است برای خود و قومیتشان شان و شخصیتی قائل شوند و رفتاری از آنان سرنزند که شخصیت اقوام بزرگ و اصیل ایرانی را زیر سوال ببرند. 

حفظ و حراست از اخلاق در جامعه بر عهده هر شهروند است. بنابراین شایسته است که مسافر کشان شخصی یاد بگیرند که:

1.  حق سوار کردن مسافر با تاکسی های خطی آن منطقه است.

2.  حق را با گرز و قمه و چاقو کشی نمی گیرند، بلکه حق در کنار رعایت حقوق دیگران گرفتنی است.

3.  اگر خانمی چهره زیبایی دارد، لباس مد روزی پوشیده است و به شما اعتماد می کند که در خودروتان بنشیند، الزاما پیام عاشقانه ای برای شما نمی فرستد و دلی در جایی دیگر انتظارش را می کشد.

4.  هر جای خیابان برای خودرو پارک کردن مناسب نیست. هر جا نمی شود مسافر را سوار کرد و اگر کسی تذکر داد با چاقو و ناسزا جوابش داده شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین