جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 11:55:01 PM
نماینده تام الاختیارشهردار در معین اقتصادی شهرستان مشهد تاکیدکرد:

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: پروژه های معین اقتصادی شهرستان مشهد را در ۶ محور جهت اجرا برنامه ریزی کرده ایم.
️حرکت پرشتاب معین اقتصادی مشهد براساس ۶محور برنامه ریزی شده

به گزارش اقتصادنامه، علی قتاویزچی باحضور در برنامه زنده تلویزیونی "خراسان،آینده" خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد ،که فراتر از فضای جغرافیایی و شهری شهرداری بوده ،اتفاقات جدیدی را تجربه میکند.
وی گفت: ما موفق شده ایم که در مجموعه های مختلف دولتی و نیمه دولتی که در شهرستان مشهد وجود دارند با همین بستر معین اقتصادی وارد مذاکره و تعامل و پروژه های مشترک شویم.
قناویزچی اضافه کرد: در شهرداری مشهد،طبق اختیاراتی که مجموعه شهرداری در چارت اجرایی داشته، اداره ای رابه عنوان" معین اقتصادی" تاییدوباتاکیدجناب شهردار و معاونان ایشان،زیرنظراداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی فعال نمود.
نماینده تام‌الاختیار شهردار درمعین اقتصادی شهرستان مشهدادامه داد: ما پروژه هایی که دردست داریم، به عنوان تسهیل گر و پیگیری کننده به انها کمک کنیم تا به اتمام و تحقق برسند.دراین‌خصوص پروژه های زیادی راازگذشته درشهر داشتیم و موارد جدیدی راهم بصورت توسعه ای توانستیم ایجاد کنیم.
مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت:قسمت دیگر پروژه هایی است که خود شهرداری میتواند از زیرساخت ها و امکانات در اختیار خود در راستای توسعه کسب و کار به اشتراک بگذارد.

قناویزچی با اشاره به اینکه ما در کنار نمایندگان مردم، کارآفرینان و تولید کنندگان در مجموعه معین اقتصادی هستیم،اظهارداشت: فضای اداری موجودمابه گونه ای است که کارافرینان می‌توانند بامراجعه، مطالبات خود راپیگیری کنند، درحال حاضر شهرداری ها به یک فضای اجتماعی تبدیل شده اند.

وی افزود: یکی از شاخه های اصلی این فضا، فضای اقتصادی و کسب و کار جامعه است و ترسیم این فضا یکی از قدم های بزرگی بوده که شهرداری مشهد برداشته است.

نماینده تام الاختیار شهردار در معین اقتصادی مشهد درخصوص فعالیت های معین اقتصادی شهرستان مشهد بااشاره به اینکه مادرحوزه معین ، 6 محور اصلی را بصورت اجرایی برنامه ریزی کردیم که برای تحقق آنهاتلاش میکنیم،خاطرنشان کرد:اولین قسمت، تفاهم با دستگاه های اجرایی استان ومشهدبود. شهرداری در فضای مدیریت شهری باید به مسائلی ورود کند که نیاز به تفاهم بادیگر دستگاه هادارد که خوسبختانه تاالان موفق شده ایم با 29 سازمان ونهاد تفاهم نامه همکاری امضاءکنیم.

قناویزچی بابیان اینکه ازبهمن ۹۷ تا الان در کنار انعقاد تفاهمنامه ها از درون آن پروژه هایی هم استخراج شده است، یادآورشد: ما علاوه بر اینکه تعهد دو طرفه ایجاد کرده ایم، تا به امروزتوسط تیم معین اقتصادیمان، بیش از 711مورد مشخص را در خصوص حل وفصل مسائل کارآفرینان و پروژه هایی که در شهرداری و خارج از شهرداری وجود دارد اقدام و پیگیری کرده ایم.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد اضافه کرد: این اداره کل با بیش از 470 مکاتبه و پیگیری در خصوص اقداماتی که تا الان شهرداری با آنها بیگانه بوده انجام داده و با توجه به فرصتی که داشته توانسته به آنها ورود کند.

قناویزچی بابیان اینکه، ما سراغ فضاهای عملیاتی رفته ایم که میتواند نقش شهرداری و دستگاه های اجرایی را مشخص و پررنگ کند، محور دوم فعالیت های معین اقتصادی را ،پروژه های عملیاتی عنوان کردو گفت: ما 225 پروژه خرد داریم که با آنها تفاهم نامه بسته ایم و در این خصوص 371 مساله را در این پروژه ها شناسایی کردیم.

وی با تاکید براینکه یکی ازاولویت های ماتلاش برای تثبیت مشاغل موجود است، افزود:این 225 پروژه خرد که حدود ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند، حدود 9 هزار و 800 نفر را شاغل نموده اند و پیگیری ما این بوده که در اولویت اول از تعطیل شدن کارگاه ها و بیکاری کارگران جلوگیری شود.

وی افزود: درحوزه پروژه های کلان زیر بنایی هم حدود 102 پروژه است که حدود 72 پروژه با ما تفاهم نامه منعقد کرده اند و گردش مالی و سرمایه گذاری که آنها انجام داده اند حدود 4500 میلیارد تومان است که 5 هزار میلیارد نیز سرمایه مورد نیاز است که مسائل آنها بصورت جاری پیگیری می شود.

قناویزچی گفت: همچنین ما پروژه هایی داریم که آنها را به عنوان پروژه های کسب و کار شناسایی کرده ایم، این پروژه هاقابلیت تکثیردارند ومیتواننددرصورت توسعه،برای تعداد زیادی ایجاداشتغال پایدار کنند.

نماینده تام الاختیار شهردار در معین اقتصادی شهرستان مشهد در پایان گفت‌: چرخه های این پروژه ها را در دست گرفتیم و هر ایرادی که در آنها باشند پیگیری میکنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین