شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 5:53:43 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:17257
  • زمان انتشار:دوشنبه 3 شهريور 1399-15:50
  • کاربر:

روز یکشنبه دوم شهریورماه، مصادف با هفته دولت توافق‌نامه مشترکی بین سازمان ملی بهره‌وری ایران و گروه خودروسازی سایپا با حضور سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اعضای هیئت‌مدیره و معاونان و فاطمه پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران و معاونان او منعقد شد. 
امضای توافق‌نامه بین سازمان ملی بهره‌وری ایران و گروه خودروسازی سایپا

به گزارش اقتصادنامه، این توافق‌نامه به‌منظور تحقق اهداف و سیاست‌های ارتقای سهم بهره‌وری و استفاده از ظرفیتها، تواناییهای علمی و پژوهشی موجود در ارتقای بهره‌وری گروه خودروسازی سایپا پیرامون همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌عنوان مسئول ارتقای بهره‌وری کشور منعقد شد. 
برخی از اهداف این توافق‌نامه عبارت‌ است از: تقویت ملی شبکه بهره‌وری با عضویت بنگاه‌های تولیدی بزرگ در آن و استفاده از تجربیات و ظرفیت‌ها، ارتقای بهره‌وری در یکی از بنگاه‌های بزرگ تولید کشور و بررسی و تدوین نقشه راه ارتقای بهره‌وری دانش‌بنیان در بنگاه‌های بزرگ خودروسازی کشور. بر این اساس گروه خودروسازی سایپا باید تعهداتی که در بند 2 این توافق‌نامه آمده، رعایت کند. 
در ادامه، گزارش عملکرد گروه خودروسازی سایپا در حوزه بهره‌وری ارائه شد. براساس این گزارش، گروه سایپا در خرداد سال‌جاری به همت معاونت اداری و حمایت مدیرعامل این شرکت، ستاد توسعه بهره‌وری را تشکیل داد. 
از آنجایی که فرهنگسازی، ترویج فرهنگ بهره‌وری و اخلاق حرفه‌ای برای گروه سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است سال گذشته کمیته توسعه فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه‌ای در این شرکت تشکیل شد. 
لازم به یادآوری است، به‌منظور راهبری بهره‌وری و منابع در گروه سایپا پنج کمیته تخصصی شامل کمیته تخصصی در منابع حوزه انسانی، مواد اولیه، تجهیزات، سرمایه، سیستم‌ها و فرایندها، تشکیل شده است. 
گفتنی است، با استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در گروه سایپا از محل اجرای پروژه‌های بهره‌وری، طی سه‌سال گذشته بیش از سیصد میلیارد تومان از هزینه‌های این شرکت کاسته شده است. همچنین به‌دلیل وجود برخی تحریم‌ها در کشور مدیران گروه سایپا سعی کردند خلاقیت و نوآوری در این شرکت توسعه یابد. 
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران ضمن تشکر از مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و حاضران، گفت: «در یک سال و نیم گذشته، برای پاسخگویی به نیازهای ذی‌نفعان، ساختار سازمان تغییر داده شده و کارکرد معاونت‌های سابق برنامه‌ریزی و پایش به راهبری بهره‌وری که برنامه‌ریزی و پایش را درون خود دارد و ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری که موضوعاتی مانند ترویج، فرهنگسازی، شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های ملی به‌منظور ارتقای بهره‌وری را دنبال میکند، تبدیل شده است.»
او ادامه داد: «با توجه به اندازه و جایگاه سازمان ملی بهره‌وری ایران از اینکه وارد اقدامات اجرایی شویم پرهیز داریم و باید در عرصه بهره‌وری، راهبر و تسهیلگر باشیم. متاسفانه در گذشته در فعالیت مدیران نگاه بیلان‌محوری وجود داشت و مانع این می‌شد که سازمان نقش حاکمیتی خود را ایفا کند. به عبارت دیگر وظیفه حاکمیتی سازمان ملی بهره‌وری ایران که مغفول مانده، ساماندهی و ایجاد نظام مدیریت بهره‌وری در کشور است.» 
پهلوانی به راه‌اندازی پرتال شبکه ملی اشاره کرد و گفت: «یکی از اجزای مهم این شبکه، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی هستند. به‌عنوان مثال، گروه سایپا می‌تواند در این پرتال پروفایل داشته باشد و تجارب خود را عرضه کند.»
شایان ذکر است، در حاشیه امضای توافق نامه مشترک بین سازمان ملی بهره‌وری ایران و گروه خودروسازی سایپا، رئیس سازمان ملی بهره‌وری و معاونان‌شان از پنجمین نمایشگاه دستاوردهای ارتقای بهره‌وری و نوآوری گروه خودروسازی سایپا بازدید کردند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین