جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 9:31:33 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:12065
  • زمان انتشار:چهارشنبه 7 خرداد 1399-12:52
  • کاربر:

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اعلام کرد: برنامه تولید بخش روباز و زیرزمینی این معدن در سال جاری، 905 هزار تن ماده معدنی است.
برنامه تولید 905 هزار تن ماده معدنی در انگوران

به گزارش اقتصادنامه، امید فلاح با بیان این مطلب گفت: افزایش کارایی ماشین‌آلات، ارتقای بهره وری و بهبود انگیزه کارکنان به منظور تحقق جهش تولید، از اقدامات اصلی مجتمع سرب و روی انگوران در سال جاری است.

وی افزود: انجام عملیات اکتشافی در منطقه انگوران به منظور افزایش عمر معدن از دیگر برنامه های امسال است که این موضوع موجب امنیت تولید در بخش صنایع تولید شمش سرب و روی در استان زنجان و کشور می‌شود.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به افزایش یک میلیون تنی استخراج در بخش روباز این معدن در سال ۹۸ اظهار داشت: این مجتمع در سال گذشته در مجموع ۶ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۷۵۶ مترمکعب استخراج انجام داد. اما برنامه استخراج، ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بود.

وی ادامه داد: از این میزان، ۸۷۳ هزار تن تولید ماده معدنی (برنامه 750 هزار تن) و ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار مترمکعب باطله برداری (برنامه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب) شد.

برنامه امسال تولید و استخراج

فلاح با اشاره به برنامه امسال تولید و استخراج تصریح کرد: این مجتمع برای سال جاری نیز در نظر دارد طبق برنامه حدود ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب باطله در بخش روباز تولید کند.

وی افزود: تا پایان امسال نیز در بخش زیرزمینی حدود ۱۰۵ هزار تن ماده معدنی تولید خواهد شد.

برنامه های ویژه توسعه ای

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران درباره برنامه های توسعه ای این شرکت گفت: در بخش نوآوری، قرار است با استفاده از فناوری روز، بخشی از ماده معدنی انباشتگاه های دارای عیار پایین برای افزایش تولید جدا سازی شود.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی شده با استفاده از ماشین‌آلات بومی، ظرفیت خردایش اولیه مواد معدنی در مجتمع افزایش یابد.

فلاح بیان داشت: این مجتمع علاوه بر انجام عملیات اکتشاف تکمیلی در منطقه، فراخوان پروژه ساخت و احداث کارخانه برای تبدیل مواد سولفوره به اکسیده با به‌کارگیری و استفاده از توانمندی بخش خصوصی و متخصصان داخلی در راستای بومی سازی ماشین آلات در دستورکار قرار داده است،

وی ادامه داد: با اکتشاف ذخیره ۳۷۰ هزار تنی ماده معدنی در سال ۹۶ در بخش شمالی پیت انگوران، استخراج از سال ۹۷ آغاز شده و در سال جاری، اغلب حجم باطله برداری به پایان خواهد رسید و در نتیجه، ماده معدنی آن در سال ۱۴۰۰ آماده استخراج خواهد شد.

وی افزود: با برداشت باطله، اهداف طرح توسعه در این بخش طی امسال محقق خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین