سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 شمسی /5/14/2024 3:09:56 AM
بازارهای تهران گوش به زنگ داده‌های تازه‌اند

بازارهای داخلی هفته جدید را با سیگنال‌های متضاد آغاز می‌کنند. امروز شنبه، در حالی فعالان بازارهای طلا و ارز فعالیت خود را از سر می‌گیرند که از یک سو، روندهای کاهشی اواخر هفته گذشته، بخشی از قدرت فنی کوتاه‌مدت بازار را گرفته و از سوی دیگر عوامل بنیادی افزایشی تغییر چندانی نکرده است.
شروع هفته با سیگنال‌های مخالف

تنها عامل بنیادی که هفته گذشته شایعاتش موثر واقع شد و این هفته نیز می‌تواند به اثرگذاری ادامه دهد، بسته سیاستگذاری جدید دولت برای قیمت دلار است که بر مبنای آن قیمت این ارز ٨٥٠٠ تومان تعیین شده است. تحولات بازار ارز اثر مستقیم بر بازار طلا دارد. قیمت‌های بازار طلا در هفته گذشته تقویت شد اما افت‌های اواخر هفته گذشته، سیگنال متفاوتی به بازار می‌دهد. رشد روز پنجشنبه برخی کالاها در بازار وزنه تقاضای طلا به عنوان سرمایه امن را در بازار بیشتر می‌کند، همچنین معامله‌گران غیررسمی که قبل شروع روند افت سکه خریداری کرده‌اند، تلاش خواهند کرد جو بازار را دوباره افزایشی کنند.

سکه امامی روز پنجشنبه باز هم به دلیل تقاضا رشد کرد؛ تقاضایی که ممکن است با نزدیک شدن به آغاز دور تازه تحریم‌ها از روز سه شنبه بیشتر شود. با این همه، از آنجا که هفته گذشته، سخنان دونالد ترامپ احتمال مذاکره تهران و واشنگتن را مطرح کرد، ممکن است روند کاهشی ادامه سه شنبه و چهارشنبه احیا شود.



منبع: روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین