جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 12:13:52 AM
معاون طیب‌نیا اعلام کرد:

معاون وزیر اقتصاد گفت: شبکه بانکی ایران آمادگی کامل برای ارائه خدمات ارزی به تجار ایرانی و فرانسوی در زمینه‌هایی همچون صدور ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی و ارسال و پذیرش حواله ارزی را دارد.
آمادگی بانک‌های ایرانی برای ارائه خدمات ارزی به تجار

به گزارش معدن‌نامه، محمد خزاعی در نشست مشترک بانک تجارت و هیات تجاری و اقتصادی فرانسه با اشاره به روابط اقتصادی عمیق و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه گفت: فرانسه همواره یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران در اروپا بوده و سطح تعاملات تجاری و صنعتی دو کشور نشان از حصول منافع طرفین در تداوم این روابط بوده است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: پس از توافق هسته ای نیز فرانسه یکی از نخستین کشورهایی بود که با توجه به پیوندهای گذشته با صنایع ایران مسیر عادی سازی روابط تجاری با ایران را آغاز کرد و انعقاد قراردادهای بزرگ صنعتی و تجاری میان دو کشور نظیر قراردادهای رنو، پژو و ایرباس می تواند سر آغازی برای تعمیق و توسعه این روابط باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ایران مملو از فرصت‌های بالقوه برای سرمایه گذاری است و درهای ایران برای سرمایه خارجی به روی بازرگانان خارجی باز است، بویژه در حوزه ارتباطات مالی ما از توسعه روابط با بانک‌های خارجی استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه بلندمدت روابط اقتصادی دو کشور در گرو افزایش ارتباط بخش خصوصی اقتصاد دو کشور با طرف مقابل است، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می داند رابطه بخش خصوصی فرانسه با بخش های دولتی و خصوصی ایران را تسهیل کند، کما اینکه شبکه بانکی نیز آمادگی کامل برای ارائه خدمات ارزی به تجار ایرانی و فرانسوی در زمینه هایی همچون صدور ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی و ارسال و پذیرش حواله ارزی را دارند.

خزاعی با اشاره به اینکه بانک تجارت از جمله مهمترین بانک‌های ایران در ارائه خدمات بانکداری بین الملل است، خطاب به بازرگانان فرانسوی گفت: بانک تجارت از جمله بانکهای بسیار معتبر و خوشنام ایرانی و مورد وثوق کامل دولت و فعالان بخش خصوصی اقتصاد ایران و یک بانک باتجربه و حرفه ای برای تسهیل روابط مالی بازرگانان خارجی با بازرگانان ایرانی است، بویژه اینکه حضور این بانک در کشور فرانسه از جمله مزیت های رقابتی مهم برای ارتباطات با بازرگانان و صنعتگران فرانسوی است.

محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه بانک تجارت، بانک نخست کشور در ارائه خدمات ارزی است، اظهارداشت: هرچند اعمال تحریم ها باعث ایجاد خلل در روند ارتباط بسیار خوب بانک تجارت با بانکهای فرانسوی شده بود، اما بعد از برجام، مذاکرات و پیگیری های زیادی برای از سرگیری این روابط آغاز شده و غیر از برقراری روابط کارگزاری با بانک های فرانسوی، شعبه بانک تجارت در پاریس نیز آمادگی ارائه انواع خدمات ارزی را به مشتریان فرانسوی دارد.

وی خطاب به بازرگانان فرانسوی گفت: مهمترین هدف ما تسهیل و تسریع ارتباط بین صنایع و تجار ایران و فرانسه است.

مهرپور مدیر امور بین الملل بانک تجارت نیز با تاکید بر اینکه بانک تجارت کلیه اقدامات لازم برای رعایت استانداردهای مالی بین المللی را آغاز و توسعه روابط کارگزاری با بانک های خارجی به انجام رسانده است، گفت: بازرگانان فرانسوی می توانند از طریق شعبه پاریس بانک تجارت بدون واسطه و نیاز به کارگزار، مستقیما خدمات ارسال و دریافت حواله به مقصد ایران را به انجام رسانند؛ ضمن اینکه بانک تجارت با سه بانک فرانسوی نیز روابط کارگزاری را از سر گرفته است.

گفتنی است در پایان نشست هیات تجاری فرانسه با بانک تجارت، جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد و معاون وزیر اقتصاد و مدیران بانک تجارت توضیحات لازم را در باره ظرفیت های بانکهای ایرانی برای ارائه خدمات ارزی پس از برجام ارائه کردند.

منبع: بانک تجارت



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین