شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 2:20:30 AM

تعداد مجوزهای کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز یکم اردیبهشت به ۳۹۲ هزار و ۱۳۶ مجوز رسیده است. اصناف تا روز مورد گزارش ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ مجوز کاغذی را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.
تبدیل بیش از ۳۹۲ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، در میان استان‌ها رتبه‌های برتر تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا همچنان متعلق به لرستان، گیلان، همدان و خراسان جنوبی است.

در استان لرستان از مجموع ۶۶ هزار و ۵۲۵ پروانه کسب بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ پروانه، در استان گیلان از ۱۲۰ هزار و ۹۹۲ پروانه کسب بیش از ۲۹ هزار پروانه، در استان همدان از مجموع ۶۹ هزار و ۹۰۶ پروانه کسب بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ پروانه و در خراسان جنوبی از مجموع ۳۳ هزار و ۱۲۶ پروانه کسب بیش از ۵ هزار و ۹۵۰ پروانه کسب به شناسه یکتا تبدیل شده است.

گفتنی است؛ در استان‌های مذکور به ترتیب ۳۱.۱ درصد، ۲۴ درصد، ۱۸.۳ درصد و ۱۸ درصد از کل پروانه‌های کسب کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش، گلستان در رتبه ۳۱ تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا قرار دارد. تا روز مورد گزارش از مجموع ۷۴ هزار و ۴۰۵ پروانه کسب معتبر در این استان فقط چهار هزار و ۲۷ مجوز صنفی کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در qr.mojavez.ir نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین