پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 3:05:14 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:77992
  • زمان انتشار:شنبه 7 بهمن 1402-20:41
  • کاربر:
یک صندوق جدید پتروشیمی به فرابورس آمد

پذیره‌نویسی صندوق بخشی پتروشیمی «پترو آبان» در نماد پتروآبان از امروز هفتم بهمن‌ماه آغاز شد. به همین مناسبت نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی این صندوق و معرفی ظرفیت‌های آن با حضور اهالی رسانه صبح امروز برگزار و آیین اهدای لوح به مدیران این صندوق توسط مدیرعامل فرابورس ایران انجام شد.
آغاز پذیره‌نویسی صندوق بخشی پتروآبان از امروز

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در ابتدای این نشست، الهام مرادی مدیرعامل شرکت سبدگردان آبان با اشاره به اینکه این صندوق از نوع بخشی با سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی است و بیش از ۷۰ درصد سهام آن نیز در صنعت پتروشیمی خواهد بود، گفت: پتروآبان به عنوان هشتمین صندوق این مجموعه از ۷ تا ۱۰ بهمن در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود.

به گفته مرادی، صنعت پتروشیمی از مزیت‌های نسبی در کشور برخوردار بوده و همواره بازدهی مناسبی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه مجموعه آبان تا کنون به بیش از ۲۵۰ هزار سرمایه‌گذار خدمات مالی ارائه داده است، افزود: آبان در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد.

مدیرعامل سبدگردان آبان در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی پتروآبان گفت: این صندوق قابل معامله در فرابورس بوده و ارزش هر واحد در پذیره‌نویسی ۱۰ هزار ریال است که پس از آن بر اساس NAV قیمت‌گذاری خواهد شد.

مرادی افزود: صندوق بازارگردانی هوشمند آبان نیز بازارگردانی پترو آبان را برعهده دارد که ریسک نقدشوندگی را کاهش می‌دهد.

چینش سهام بر اساس بازدهی دلاری

محمد نور بخش معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان آبان و مدیر صندوق پترو آبان در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی این صندوق در فرابورس عنوان کرد: قبل از پذیره‌نویسی، سهام مد نظر تحلیل و شناسایی شده و قرار است سهامی در این صندوق وارد شود که بتواند بازدهی دلاری را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

نوربخش با بیان اینکه تلاش می‌شود سهامی خریداری شود که کمترین ریسک را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد، افزود: ریسک‌های صنعت پتروشیمی مثل قطعی گاز نیز در این صندوق کاملا در نظر گرفته شده است؛ ضمن آنکه راهکارهایی نیز برای کمبود و ناترازی احتمالی گاز در صنعت پتروشیمی در نظر داریم.

مدیر صندوق پتروآبان با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی دارای سهامی است که به طور مستقیم در سفره مردم اثر ندارد و معمولا بخش عمده‌ای از محصولات آن‌ها صادر می‌شود، اظهار کرد: از این لحاظ دولت انگیزه کمتری برای سرکوب قیمتی محصولات این شرکت‌ها خواهد داشت.

نوربخش در ادامه به ریسک‌هایی مثل سرکوب نرخ دلار اشاره کرد و گفت: در صندوق پترو آبان تمامی محاسبات و تحلیل‌ها به دلار انجام می‌شود و چینش سهام هم بر اساس بازدهی دلاری است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین