سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 شمسی /5/14/2024 7:37:38 PM

هتل استقلال تهران، یکشنبه شب، سوم دیماه، میزبان سیاستگذاران، اقتصاددانان، اهالی رسانه و جمع بزرگی از فعالان اقتصادی کشور بود که به‌ بهانه بیست و یک سالگی روزنامه دنیای اقتصاد، گردهم آمده بودند.
۱۰ نکته از جشن بیست و یک سالگیِ روزنامه دنیای اقتصاد

تحریریه"نیم‌تا" ۱۰ نکته از حاشیه و متن‌هایِ قابل توجهِ این مراسم را استخراج کرده است.

۱. حضور علی‌اکبر ناطق‌نوری، اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف بر وزنِ سیاسی این جشن افزوده بود.

۲. محمد رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق، الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد، محمد قوچانی، مدیر مسئول مجله آگاهی‌نو، محمدعلی وکیلی، مدیر مسئول روزنامه ابتکار، عباس عبدی فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب و محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصصولگرا، از چهره‌‌های شاخص رسانه‌ای بودند که در این مراسم حضور یافتند.

۳. حضور ولی‌اله سیف، عبدالناصر همتی و عباس عراقچی از مدیران پیشین بانک مرکزی در غیاب مدیران کنونی اقتصادی کشور، چشمگیر بود.

۴. مسعود نیلی، موسی غنی‌نژاد، محمدمهدی بهکیش و علینقی مشایخی از اقتصاددانان و دانشگاهیانِ سرشناسی بودند که به‌عنوان آموزگارانِ اقتصاد آزاد در این مراسم حاضر شدند.

۵. برای نخستین بار در کشور، از اقتصاددانِ نسبتا جوانی چون فرهاد نیلی، امینه محمودزاده، علی چِشُمی، علی سرزعیم و محمد اکبرپور به عنوانِ سرمقاله‌نویسانِ پیشرو در این هلدینگ رسانه‌ای تجلیل شد.

۶. به پاس یک عمر خدمتِ دکتر موسی غنی‌نژاد به علم اقتصادِ ایران و نهادینه کردن آموزه‌هایِ اقتصاد آزاد، از این اقتصاددانِ دارای اصول، تجلیل شد.

۷. اسحاق جهانگیری، معاون اول دولتِ حسنِ روحانی با انتقاد از وضع کنونیِ حکمرانی در کشور خواستارِ حل مسائل و چالش‌های کلانِ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریقِ سیاست داخلی شد.

۸. محمدجوادِ ظریف در سخنانی از لزومِ فهمِ مبانی روابط بین‌الملل در میانِ حکمرانانِ کشور برای درکِ مفهومِ منافعِ ملی سخن گفت.

۹. محمد قوچانی بر لزوم تقویتِ رسانه‌های خصوصی و انحصار زدایی از صدا و سیما تاکید کرد و الزاماتِ تاسیسِ رادیو و تلوزیونِ خصوصی در ایران را مورد توجه قرار داد.

۱۰. مسعود نیلی، از تولد دنیایِ اقتصاد به عنوانِ هلدینگ رسانه‌ایِ معتبر و تبدیل آن به مرجع تحلیل‌های اقتصادی یاد کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین