يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 12:20:08 AM
گام عملی برای تکریم مودیان و تسهیل امور؛

به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و در راستای تکریم مودیان و تسهیل امور، امکان افزایش خودکار سقف اعطای تسهیلات خرد بدون دریافت گواهی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‏های مستقیم فراهم می شود.
دریافت تسهیلات خرد بدون گواهی مالیاتی ماده ۱۸۶ فراهم می شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، بنا به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به بانک مرکزی برای اصلاح ضوابط اجرایی تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‏های مستقیم، از این پس امکان افزایش خودکار سقف اعطای تسهیلات خرد بدون دریافت گواهی مالیاتی به صورت سالیانه بدون طی تشریفات و ابلاغ بخشنامه جدید فراهم خواهد شد.

به موجب این پیشنهاد، اعطای تسهیلات ارزی یا ریالی توسط بانک‏ها به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی (صاحبان مشاغل) طی یک سال شمسی برای اشخاص حقوقی تا ۶۵ درصد نصاب معاملات متوسط (برای سال ۱۴۰۲ معادل ۹ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال) و برای اشخاص حقیقی تا ۳۵ درصد نصاب مذکور (برای سال ۱۴۰۲ معادل ۵ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال) نیاز به ارائه گواهی مالیاتی به بانک نخواهد داشت.

شایان ذکر است این مبلغ در حال حاضر برای اشخاص حقوقی ۵ میلیارد ریال و برای اشخاص حقیقی ۲ میلیارد ریال است و تغییر آن در هر سال منوط به اصلاح ضوابط اجرایی می باشد که براساس سوابق موجود هر چندسال یکبار تغییر می یابد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین