جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 3:53:57 PM

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف نیازمند حمایت دولت در بازرسی ها از بازار هستند گفت: با تجربه و ابزار موجود امکان دقیق‌تر شدن بازرسی‌ها وجود دارد, اما در کنار بازرسی، باید آرامش در اقتصاد کشور و قیمت‌ها نیز ایجاد شود.
اصناف برای بازرسی‌ از بازار نیازمند کمک دولت هستند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: اصناف نقش بی بدیل و قوی در تنظیم بازار کشور دارند و دولت‌ها در ارتباط با اصناف برای ایجاد آرامش در بازار اقدام می‌کند.

وی افزود: اصناف به صورت به‌دلیل گستردگی در همه نقاط مختلف کشور دارای جایگاه تعیین کننده‌ای هستند و به دلیل اهمیت آن در قانونی اساسی به نقش اصناف و اقتصاد کشور نیز اشاره شده است.
وی اظهار داشت: صحبت‌های اخیر وزیر صمت درباره نقش آفرینی اصناف در تنظیم بازار مورد تایید اصناف بوده و اتاق اصناف با همراهی تمام اتحادیه‌ها در کنار دولت است.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: برای بهره‌گیری از اصناف باید به آنها اعتماد داشت و بتوان به درستی در اقتصادی کشور از این ظرفیت استفاده نمود اما در مواردی مشاهده شده که به آنها بعضاً کم‌توجهی می شود و در بسیاری از جلسات تصمیم سازی و تنظیم بازار به جای دعوت از اصناف از انجمن های دعوت می‌شود که جایگاه واقعی در اظهار نظر ندارند و فقط منافع عده قلیلی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف نظام‌مند و دارای قانون است اما بی‌توجهی یا در مواردی با دخالت‌های غیر کارشناسی در اصناف باعث بهم ریختگی وضعیت آنها می‌شود.

رستگار اظهار داشت: اصناف حتی در دورترین نقاط و روستای‌های کشور دارای عضو هستند و در صورت تعامل توجه و حمایت از آنها می‌توانند در تنظیم بازار کشور به درستی نقش ایفا نمایند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: برای کمک به تنظیم بازار و نقش آفرینی، نباید اختیارات اتحادیه و مسئولیت‌های قانونی اصناف سلب شود.

رستگار اظهار داشت: اصناف ابزار قانونی لازم برای تنظیم بازار را در اختیار دارند اما باید حمایت شوند تا در این ارتباط نقش آفرینی داشته باشند.

وی افزود: مسئولیت اصلی در تنظیم بازار بر عهده ماه است و ما باید برای دستگاه‌های اجرایی برنامه ارائه کنیم اما اکنون کار برعکس است و برنامه‌های اجرای به اصناف ابلاغ می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به اینکه آیا اصناف در جلسات تنظیم بازار و تصمیم‌سازی‌ها حضور دارند یا خیر گفت: اصناف در این جلسات حضور دارند اما تصمیم‌گیری‌های نهایی بر عهده خود دولت است.

رستگار گفت: در اصل ۴۴ قانون اساسی نیز آمده است که کار مردم به خود مردم و بخش خصوصی باید سپرده شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به شعار سال درباره کنترل تورم و افزایش تولید ادامه داد: مسئولین در کنترل تورم نقش دارند و اصناف نقشی در ایجاد یا از بین بردن تورم در کشور ندارند.

رستگار با بیان اینکه اصناف برای بازرسی‌ها در بازار باید از طرف دولت حمایت شوند اظهار داشت: با تجربه و ابزارهای موجود امکان دقیق‌تر شدن بازرسی‌ها توسط اصناف وجود دارد, اما در کنار بازرسی، باید آرامش در اقتصاد کشور و قیمت‌ها نیز ایجاد شود.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به اینکه آیا به تازگی تفاهم نامه یا برنامه‌ای با وزارت صنعت برای تنظیم بازار منعقد شده است گفت: به تازگی تفاهم‌نامه ای در این ارتباط نداشتیم اما آماده همکاری هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین