پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 9:04:44 AM
رئیس کل سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه ای ابلاغ کرد؛

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای اختیار بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی را به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض کرد.
تفویض اختیار بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ‌ای خطاب به مدیران کل امور مالیاتی کشور، شرایط تفویض اختیار بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم و تقسیط بدهی های مالیاتی را به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

در بخشنامه ابلاغی دکتر سید محمدهادی سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: در اجرای مواد ۱۶۷ و ۱۹۱ قانون مالیات‏های مستقیم اصلاحیه ۱۳۹۴/۰۴/۳۱، ضمن تاکید بر اهمیت وصول نقدی و به موقع مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات‏های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و تسهیل و تسریع در فرایند قطعیت و وصول بدهی مودیان، شرایط و نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش و تقسیط بدهی با رعایت مقررات مواد مذکور و سایر مقررات مربوط به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می شود.

طبق یکی از بندهای این بخشنامه، بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم قابل بخشش اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد ریال به مدیران کل امور مالیاتی تفویض اختیار شده است.

همچنین ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم موضوع مواد (۵۱)، تبصره ۱ ماده (۵۴) مکرر، مواد (۱۶۹)، (۱۶۹ مکرر)، ۱۹۷، ۱۹۹ و ۲۷۲ قانون مالیات‏های مستقیم و بندهای ۱، ۲، ۳ و ۴ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شده است.

مطابق بخشنامه مذکور، ضمانت اجرایی قانون در بخشودگی جرایم تاخیر در پرداخت مالیات، برای عملکرد سال ۱۴۰۰ و به بعد، افزایش یافته است.

همچنین براساس مفاد بخشنامه یادشده، تقسیط بدهی شرکت‏ها و موسسات دانش بنیان در سقف ماده (۱۶۷) قانون مالیات‏های مستقیم نیز به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شده است.

تفویض اختیار بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم دیرپرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده پیمانکاران به واسطه عدم دریافت از کارفرمایان و افزایش اختیارات بخشودگی ادارات کل امور مالیاتی در مورد پرداخت نقدی نسبت به موارد تقسیط بدهی از دیگر امتیازات این بخشنامه به شمار می آید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین