پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 2:20:57 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:7498
  • زمان انتشار:دوشنبه 21 بهمن 1398-8:59
  • کاربر:
در جریان نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» متعلق به «ومهان» مطرح شد:

در هفتادویکمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به مناسبت عرضه اولیه شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان برگزار شد، مهدی سنایی‌فرد، مدیرعامل این شرکت، متنوع بودن پرتفو و انتخاب سهام ماندگار و پیشرو بازار، نقدشوندگی بالای دارایی‌ها، سرمایه انسانی توانمند و عملکرد چابک در تصمیم‌گیری‌ها و البته سهامدار عمده خوشنام و شناخته‌شده در بازار سرمایه را از جمله مهمترین مزیت‌های این شرکت دانست.
متنوع‌سازی پرتفو با سهام پیشرو مزیت شرکت جدید فرابورسی

به گزارش اقتصادنامه، در هفتادویکمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به مناسبت عرضه اولیه شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان برگزار شد، مهدی سنایی‌فرد، مدیرعامل این شرکت، متنوع بودن پرتفو و انتخاب سهام ماندگار و پیشرو بازار، نقدشوندگی بالای دارایی‌ها، سرمایه انسانی توانمند و عملکرد چابک در تصمیم‌گیری‌ها و البته سهامدار عمده خوشنام و شناخته‌شده در بازار سرمایه را از جمله مهمترین مزیت‌های این شرکت دانست.

امروز یکشنبه 20 بهمن 1398، در هفتادویکمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به مناسبت عرضه اولیه شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان برگزار شد، مدیران این مجموعه به معرفی شرکت، نقاط تمایز و ظرفیت‌های شرکت پرداختند و به سوالات خبرنگاران و تحلیلگران حاضر در جلسه پاسخ گفتند.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در جریان این نشست مهدی سنایی‌فرد، مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با بیان اینکه این شرکت فعالیت جدی خود را پس از تغییر نام از سال 92 آغاز کرده و سرمایه خود را به مرور به یک هزار میلیارد تومان رسانده است، گفت: متنوع بودن پرتفو شرکت و انتخاب سهام ماندگار و پیشرو بازار، نقدشوندگی بالای دارایی‌ها، سرمایه انسانی توانمند و عملکرد چابک در تصمیم‌گیری‌ها و نیز سهامدار عمده خوشنام و شناخته‌شده در بازار سرمایه از مهمترین مزیت‌های این شرکت محسوب می‌شود.

سنایی‌فرد با اشاره به اینکه ارزش روز پورتفو شرکت به تاریخ 30 دی 98، حدود 7 هزار و 800 میلیارد تومان و بهای تمام شده پورتفو شرکت 2 هزار و 400 میلیارد تومان است، در خصوص ترکیب سرمایه‌گذاری‌های شرکت عنوان کرد: ۱۶ درصد سرمایه‌گذاری‌ها به گروه استخراج کانه‌های فلزی، ۱۰ درصد به صنعت فرآورده‌های نفتی، ۱۰ درصد به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۹ درصد به گروه محصولات شیمیایی، ۷ درصد به گروه واسطه‌گری مالی، ۷ درصد به صنعت فلزات اساسی، ۶ درصد به گروه سیمان، ۶ درصد به چندرشته‌ای صنعتی و مابقی سرمایه گذاری‌های شرکت به گروه دارویی و سایر صنایع اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان جمع درآمدهای عملیاتی این شرکت در ۹ ماه نخست سال جاری را نیز بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از کاهش چشم‌گیر بدهی‌های این شرکت خبر داد. به گفته او زیرمجموعه‌های این گروه شامل شرکت‌های پایداری صنعت نفت آیندگان، خدمات صبا تجارت یاس، کارگزاری خبرگان سهام و همچنین ۳۱ درصد از تامین سرمایه سپهر هستند.

سنایی‌فرد هدف از این سرمایه‌گذاری‌ها را تکمیل زنجیره خدمات شرکت دانست و گفت: تصمیم داریم چند شرکت دیگر نیز در حوزه خدمات مالی به زیرمجموعه‌های خود اضافه کنیم که در صورت امکان خودمان تاسیس خواهیم کرد و مواردی نظیر شرکت سبدگردانی از جمله این حوزه‌هاست که پتانسیل آن نیز در شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان وجود دارد.

سنایی‌فرد با اشاره به ارزش‌گذاری کارگزاری تمدن و محاسبه صورت‌های مالی و تراز بدهی‌ها و دارایی‌های شرکت، عنوان کرد که NAV به ازای هر سهم این شرکت در نماد «ومهان» رقم 865 محاسبه شده است و افزود: چشم‌انداز آتی ما، ادامه مسیر کنونی شرکت بوده و کماکان سرمایه‌گذاری فعال در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس، افزایش کیفیت و پایداری درآمدهای شرکت، اصلاح مستمر پرتفو سهام به منظور رسیدن به بازدهی مناسب و... را در دستور کار داریم. ضمن اینکه اساس سرمایه‌گذاری ما در سهام شرکت‌ها، تحلیل بنیادی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی واگذاری تنها 5 درصد از سهام این شرکت در روز عرضه اولیه و دلیل این تصمیم عنوان کرد: این موضوع در اختیار سهامدار عمده بوده و از اختیار شرکت ما خارج است.

گفتنی است که در جریان چهاردهمین عرضه اولیه فرابورس از ابتدای سال جاری دوشنبه 21 بهمن تعداد 500 میلیون سهم شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان معادل 5 درصد از سهام این شرکت در بازار دوم با نماد «ومهان» به روش ثبت سفارش به فروش خواهد رسید. دامنه قیمت برای سفارش‌گیری بین 5150 تا 5625 ریال در نظر گرفته شده است و شرکت کارگزاری خبرگان سهام مدیریت این عرضه را بر عهده خواهد داشت.

منبع: مدیریت ارتباطات فرابورس ایران



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین