جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 10:55:18 AM
وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم مقابله با فرارهای مالیاتی است، گفت: شاخص ضریب جینی هم نشان می ‌دهد که در دولت سیزدهم شاهد کاهش نابرابری‌های اقتصادی هستیم، البته به معنای از بین رفتن نابرابری نیست.
رویکرد دولت سیزدهم مقابله با فرارهای مالیاتی است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر «سید احسان خاندوزی» در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: تا قبل از دولت سیزدهم، مالیات و عوارض آلایندگی شرکت‌های بزرگ به این دلیل که دفاترشان در تهران بود، به حساب تهران واریز و نصیب شهرداری می ‌شد، در حالی که عدالت حکم می ‌کرد در همان استان مصرف شود؛ چراکه مردم آن استان از آلایندگی این شرکت‌ها آسیب می‌ دیدند.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم این رویه غلط را تغییر دادیم، اضافه کرد: دولت خودش راسا مالیات استان‌ها را از حساب شرکت‌ها برداشت کرده و به حساب شهرداری شهری که مردم آنجا از این شرکت آسیب می ‌دیدند، واریز می ‌کند.

دکتر خاندوزی با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تا تابستان امسال، ۲ میلیون مودی مالیاتی جدید در اقتصاد ایران شناسایی شدند، بیان کرد: این‌گونه نیست که در مقابله با فرارهای مالیاتی به دنبال این باشیم که برخی افراد کم مالیات پرداخت می‌کنند!، بلکه دولت به دنبال این بود که افرادی را شناسایی کند که اساساً فرار مالیاتی داشتند و فاقد پرونده مالیاتی بودند.

وی با اشاره به دو مسیر وزارت اقتصاد در بهره گیری از ظرفیت نهاد دانشگاه در سیاستگذاری اقتصادی، گفت: متاسفانه از گذشته، دستگاه‌ها احساس بی‌نیازی و حس غلط استغنا را نسبت به دانشگاه داشته ‌اند که سعی کردیم این حس را بشکنیم و به یک باور تبدیل کنیم که بسیاری از نگاه‌ها و نگرش‌های علمی بیرون ساختار وزارتخانه‌ هاست و باید به صاحب نظران، اندیشمندان و اساتید مراجعه و از آنها بهره برد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین