جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 3:27:06 PM

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به رشد صنعت بیمه در دوران تحریم گفت: ارتقای جایگاه بیمه ایران به بزرگترین بیمه‌گر اتکایی غرب آسیا تا پایان امسال در حالی رخ می‌دهد که در شرایط تحریم قرار داریم.
تبدیل ایران به بزرگترین بیمه‌گر اتکایی غرب آسیا

به گزارش اقتصادنامه، محمدرضا رضایی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: روزانه بیش از ۴۰ میلیارد تومان دیه در کشور توسط بیمه دولتی ایران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها هفت درصد منازل در کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند، ادامه داد: با حضور فعال در وقوع حوادث مختلف و پرداخت خسارت در محل، تلاش می‌شود که برای بیمه، فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل بیمه ایران اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه در ایران حدود ۲.۳ درصد است در حالی که در جهان به ۶.۷ درصد می‌رسد.

وی افزود: سهم بیمه زندگی از کل پرتفوی بیمه در جهان ۵۴ درصد است اما در کشور ما به ۱۴.۵ درصد می‌رسد.

رضایی با بیان اینکه سهم صنعت بیمه در بخش سرمایه‌گذاری در حال افزایش است، اضافه کرد: در ژاپن ۳۸ درصد سرمایه‌گذاری‌ها به بخش بیمه تعلق دارد، اما در ایران حدود ۲ درصد است.

وی ادامه داد: ارزش پرتفوی تولید صنعت بیمه در سال گذشته به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید و میزان سرمایه گذاری این صنعت نیز ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل بیمه ایران یادآور شد: پس از شوک منفی بورس در اواسط دی‌ماه که سقوط چندین هزار واحدی شاخص بورس را به دنبال داشت، صنعت بیمه از بازار سرمایه حمایت کرد.

رضایی با اشاره به آمار صنعت بیمه در سال ۹۸ گفت: تولید پرتفوی بیمه در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۵ درصد رشد داشت، اما میزان پرداخت خسارت ۲۱ درصد افزایش یافت و ۸.۵ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شد.

وی با بیان اینکه علت پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور، نبود فرهنگ سازی مناسب است، اضافه کرد: تلاش می‌شود که با پرداخت عادلانه خسارت ها و ارایه خدمات پس از فروش، اعتماد مردم جلب شود.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به متنوع سازی ارایه محصولات بیمه ای، افزود: در برخی کشورها، مردم می‌توانند مشخص کنند که حق بیمه پرداختی آنها در بخش بیمه زندگی در کدام بخش (بانک، بورس و ...) سرمایه گذاری شود، که تاکنون در ایران چنین خدماتی ارایه نمی‌شده است.

وی از راه اندازی چنین صندوقی در ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این صندوق، مردم می توانند محل سرمایه گذاری مورد نظر خود را مشخص کنند.

رضایی ادامه داد: با هدف اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور اقدام به اخذ کد بورسی برای «ضریب ریاضی» سرمایه گذاری‌ها کرده‌ایم.

وی افزود: سرمایه این شرکت تا پایان امسال به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد که با تحقق آن، بزرگترین شرکت بیمه دولتی کشور به بزرگترین بیمه‌گر اتکایی در غرب آسیا تبدیل می‌شود.

رضایی خاطر نشان کرد: ارتقای جایگاه بیمه ایران به بزرگترین بیمه‌گر اتکایی غرب آسیا در حالی رخ می‌دهد که در شرایط تحریم قرار داریم.

وی افزود: ظرفیت نگهداری ریسک بیمه نیز از سه به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد،

دامپینگ بیمه‌ها به ضرر مردم

مدیرعامل بیمه ایران با انتقاد از دامپینگ در صنعت بیمه گفت: برخی شرکت‌های بیمه با هدف جذب مشتری اقدام به ارزان فروشی و دامپینگ می‌کنند که مشکلات زیادی را برای صنعت بیمه و مردم ایجاد کرده است، زیرا این شرکت ها قادر به پرداخت خسارات خود نخواهند بود.

وی از راه‌اندازی بیمه هوشمند تا سال ۱۴۰۰خبر داد و افزود: با هدف کاهش تخلفات و تقلبات تلاش می‌شود که میزان ارتباط چهره به چهره با مشتریان کاهش یابد و همه کارها به صورت الکترونیکی انجام شود.

پرداخت خسارت سوانح هوایی

رضایی با اشاره به پوشش بیمه حوادث هوایی اشاره کرد و گفت: برای هواپیمای کاسپین که چندی پیش در ماهشهر از باند خارج شد، حدود ۱۷میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: ۵۰ درصد پرداخت خسارت این سانحه نیز مربوط به بیمه اتکایی است که جداگانه پرداخت می‌شود.

وی گفت: همه اطلاعات مشتریان بیمه به سازمان امور مالیاتی ارایه می‌شود.

منبع: ایرنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین