جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 5:16:46 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:74833
  • زمان انتشار:چهارشنبه 19 مهر 1402-15:28
  • کاربر:
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در کمیته مدیریت ماهیانه شرکت گفت: در طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان ،تامین مواد اولیه و تولید محصولات پایین‌دستی را در نظر گرفته‌ایم و با اجرای این طرح‌ها، دیگر نسبت به تامین مواد اولیه و تک‌محصولی بودن دغدغه نخواهیم داشت.
با اجرای طرح‌های توسعه، از تک‌محصولی بودن خارج می‌شویم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، جلسه کمیته مدیریت ماهیانه شرکت فولاد هرمزگان با موضوع بررسی عملکرد ۶ ماهه شرکت، چالش‌ها و استراتژی‌ها با حضور عطاالله معروفخانی مدیرعامل، معاونان و مدیران برگزار شد.

در این جلسه معروفخانی با اشاره اهمیت ایمنی در محیط کار و لزوم افزایش توجه به موضوع ایمنی، بیان کرد: خوشبختانه عملکرد فولاد هرمزگان در زمینه ایمنی قابل قبول بوده و در هیچ یک از واحدها به سطح هشدار نرسیده است. سلامتی تک‌تک کارکنان برای ما بسیار مهم بوده و اقدامات لازم در جهت افزایش ایمنی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی حرکت به سمت استفاده از ابتکارهای دانش‌بنیان را برای کاهش مصرف انرژی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر محدودیت‌های انرژی که از اواسط خرداد ماه تا پایان شهریور ماه برای صنعت فولاد اعمال شد، افزایش بهای انرژی برای برق و گاز چالش دیگر است. از این رو باید برای کاهش مصرف انرژی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان مدعی هستند با ابتکارها و روش‌های جدید، راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف انرژی در صنعت فولاد در حوزه‌های گوناگون پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: امروزه باید به شرکت‌های دانش‌بنیان برای کاهش مصرف انرژی اعتماد و از آن‌ها برای ارائه راهکارهای لازم دعوت کنیم. هر اندازه بتوانیم میزان مصرف انرژی را برای تولید محصول نهایی کاهش دهیم، به همان اندازه، در هزینه‌ها صرفه‌جویی حاصل خواهد شد و به این ترتیب موجبات کاهش بهای تمام شده و افزایش سودآوری فراهم خواهد شد.

معروفخانی در ادامه جلسه سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای را مطلوب عنوان کرد و گفت: آرزوی دیرینه مردم استان هرمزگان و کارکنان شرکت فولاد هرمزگان، تکمیل زنجیره تولید فولاد است و این مهم به زودی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان محقق خواهد شد. علاوه بر این، با اجرای این طرح‌ها دیگر دغدغه تامین مواد اولیه را نخواهیم داشت و خودکفا خواهیم شد. ضمن اینکه فولاد هرمزگان از تک‌محصولی بودن نیز خارج خواهد شد و قدرت رقابت خود را نسبت به دیگر رقبا افزایش خواهد داد. در همین حال، با اجرای طرح‌های توسعه پایین‌دستی، با توجه به تولید محصول دارای ارزش افزوده بالاتر، درآمد و سودآوری قابل توجهی نصیب فولاد هرمزگان خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین