يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 شمسی /5/12/2024 8:17:34 AM

حضور معاون اول رییس‌جمهور در جمع صنعتگران تنها به معرفی برنامه دولت برای فروش نفت نگذشت. او به نقشه‌ای که امریکایی‌ها برای ایران کشیده‌اند نیز اشاره کرد و از هدفگذاری‌های دولتی برای این بخش سخن به میان آورد.
٣ نقشه امریکایی‌ها برای تحریم

١ برای پشیمان کردن امریکایی‌ها باید هدفگذاری ملی کنیم. صادرکنندگان همانند سرباز خط مقدم تلاش کنند تا صادرات‌شان افزایش یابد.

٢ هدفگذاری کردند، جابه‌جایی پول به راحتی ممکن نباشد. اگرچه سیستم بانکی نتوانسته سرویس‌های کافی را ارایه دهد. ولی آن را حل می‌کنیم.

٣ سومین هدف امریکا برای فلج کردن اقتصاد ایران بخش حمل و نقل است. با ١٥کشور همسایه و کشورهای آسیای میانه از طریق زمین و دریا متصل و قادر هستیم خدمات مورد نیاز خود را ارایه دهیم.

٤ نباید در برابر کسی که به ملت بزرگ ایران بی‌احترامی کرده و حرف زور می‌زند وبه معاهدات بین‌المللی اعتنا نمی‌کند، کوتاه بیاییم. باید آنها را پیشمان کنیم.

٥ اگر امریکا احساس می‌کند که می‌تواند پای میز مذاکره بنشیند و توافق کند وبعد از تغییر دولت با بی‌اعتنایی نسبت به آن پشت پا بزند، دلیلی ندارد بار دیگر پای میز مذاکره بنشینیم.

٦ برای پشیمان کردن امریکایی‌ها نخست نیازمند انسجام و وحدت در قوای سه‌گانه، همه جریانات سیاسی و احزاب و گروه‌های علاقه‌مند به ایران هستیم. باید در این مقطع تاریخی متحد باشیم واختلافات را کنار بگذاریم.

٧ در بخش سیاست خارجی همانند گذشته با کسانی که اهل گفت‌وگو هستند تعامل داریم؛ ما می‌توانستیم از برجام خارج شویم، اما طبق درخواست روسای جمهوری فرانسه و روسیه و چین در برجام ماندیم، با آنهامذاکره می‌کنیم.

٨ دلخوری‌ها را کنار بگذارید، در زمینه تامین نیازهای اصلی کشور و مواد اولیه کارخانجات کمک کنید. تا از این شرایط با کمک هم عبور کنیم.



منبع: روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین