پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 10:33:50 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:72310
  • زمان انتشار:دوشنبه 20 شهريور 1402-14:14
  • کاربر:
استاد دانشگاه با اشاره تولید خودروی جدید در کشور مطرح کرد؛

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: باید طراحی و تولید خودرو جدید داشته باشیم نه اینکه فقط اسم خودرو را عوض کنیم. 
تولید خودروهای قدیمی با اسم جدید در کشور

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «محمدحسن شجاعی فرد» در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخل، اظهار داشت: استاندارد در دنیا مطابق نیاز جامعه و منطقه طراحی می‌شود، مثلا اگر کشوری نور کمی دارد، روشن بودن چراغ را استاندارد تعیین کرده‌اند.

وی افزود: ۸۰ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۲ تولید شده که بالای ۶۰ درصد آنها ۸۵ درصد استاندارد اروپا را نداشته‌اند، ولی ما استانداردهای غیرضروری مثل نمایش فشار باد لاستیک را ضروری می‌کنیم، در صورتی که باید به استاندارهای ضروری‌تر متناسب با شرایط کشور را اعمال کند.

عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: روسیه با اعمال تحریم‌های اروپا ۴۵ استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه را حذف کرد. در دنیا خودروی اقتصادی بیشترین مشتری را دارد. ۸۰ درصد خودرهای ما زیر ۶ هزار دلار هستند و بالای آن مشتری ندارد. وقتی این استانداردهای ۸۵ گانه را کامل رعایت کنیم یک و نیم میلیارد به قیمت خودرو افزوده می‌شود.

شجاعی‌فرد گفت: در کشور خودرویی با پلتفرم ۴۰ سال پیش تولید و فقط اسم آن عوض می‌شود. وزن کم، قیمت کم و کیفیت بالا سه مولفه خودروی با کیفیت در جهان است، اما وقتی اسم و پلتفرم خودروی قدیمی عوض می‌ شود، فقط به وزنش اضافه می‌شود؛ ما باید طراحی و تولید خودرو جدید داشته باشیم نه اینکه فقط اسم خودرو را عوض کنیم.

وی گفت: عمر مفید خودرو ۵ سال و تا ۱۵۰ هزار کیلومتر و نهایتا ۱۰ سال است به همین دلیل تمام خودروهای تولیدی داخل از سال ۱۳۹۰ به قبل اصلا کیفیت ندارند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین