يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 10:06:51 PM
ارغوان فرزین معتمد تحلیل کرد:

تمام دنیا در تب و تاب بازی های جام جهانی فوتبال است و در ایران هم تمام چشم ها به تیم ملی فوتبال کشورمان در انتظار کسب نتایج درخشان...
اقتصاد فوتبالی/ نیاز اقتصادسیاسی ایران به الگوی رفتار تیم ملی
آنچه در بازی اخیر ایران و اسپانیا اتفاق افتاد به گمانم در کنار تحسین بی نظیر تیم ملی کشورمان نکته بسیار مهمی را در خود نهفته داشت.
تیم ملی ایران در جام جهانی ۲.۱۸ نشان داد که به اهمیت رعایت قاعده های بازی گروهی پی برده است. 
بازی ایران و اسپانیا نمونه مشخص یک بازی تیمی بود. نمونه بارزی از رفتار حرفه ای در قالب یک تیم و نشانه هدایت درست تیم توسط مربی در راستای رفتار درست تیمی. اینکه بازی، نقش و رفتار هر فرد در بازی تیم است که معنا پیدا می کند و هر چقدر افراد یک تیم به اهمیت این مساله بیشتر واقف باشند بهتر می توانند نقش آفرینی کنند و به موفقیت دست یابند. این جنس از موفقیت جذابیتی وصف ناشدنی دارد چرا که همه مردم ایران خود را شریک این موفقیت می دانند و به عبارتی قهرمانی تیم ملی ایران ضربان قلب تمام مردم این مرز و بوم را به شادی می تپاند...
رفتار و بازی تیم ملی کشورمان نشان داد که ایرانی می تواند در کار تیمی موفق باشد که می تواند درک درستی از منافع فردی نهفته در منافع جمعی داشته باشد که می تواند موفقیت دیگری را برای خود تهدید نداند که می تواند با همکاری و همراهی و هم افزایی به ستاره ای بی بدیل در رقابتهای بین المللی تبدیل شود و اینکه هدایتگر یک تیم برای حرکت در این مسیر چقدر اهمیت دارد.  
به گمانم رفتارشناسی بازیهای اخیر تیم ملی کشورمان یک درس مهم در خود نهفته دارد و آن اینکه اگر ایرانی همت کند، باور کند و درست هدایت و مدیریت شود .... می تواند اصول رفتار تیمی را به بهترین شکل رعایت و به بهترین نتایج در مقابل قوی ترین رقبا دست یازد....
حرکت و رفتار تیم ملی ایران می تواند الگویی باشد از رفتار مردم در تمامی عرصه ها که شاید مهمترین آن عرصه های اقتصادی و سیاسی است. 
ایرانی می تواند به این باور برسد که کار  تیمی در تمام عرصه ها هم منفعت فردی و هم منفعت جمعی را به دنبال خواهد داشت.
ایرانی در طول تاریخ نشان داده است که در وجود خود ایثار برای دیگری را نهفته دارد. لیکن این روزها کمتر چنین قابلیتی را بروز داده است.
بی شک بازگشت به روحیه همراهی و همکاری در عرصه های اقتصادی و سیاسی بین بازیگران این عرصه ها، مهمترین عامل در دستیابی به اهداف کلان کشوری اعم از اقتصادی و ... است و در این میان وجود مدیران و هدایتگرانی که بتوانند بازیگران چنین عرصه هایی را به درستی هدایت کنند مهمتر.
به گمانم به کارگیری بانوان در رده های مدیریتی و حاکمیتی کشور می تواند به ویژه در تقویت هدایت بازیگران در راستای بازی در قواعد بازی تیمی بسیار نقش آفرین باشد. 
زنان به دلیل برخورداری از ویژگی ذاتی مادر بودن که در وجود ایشان نهفته است، توانایی بسیاری در ایجاد تعامل و هم افزایی بین بازیگران مختلف عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند و همین ویژگی ذاتی ایشان است که سبب شده است در بسیاری از کشورها زنان به ویژه در سمت هایی که نیازمند برقراری تعامل و هم افزایی بین بازیگران مختلف است بسیار موفق عمل کنند.
به گمانم دستیابی به اهداف کلان ملی در کشور به خوبی امکان پذیر است لیکن پیش شرط آن حرکت به سمت رفتار و کار تیمی است و به ویژه استفاده از ظرفیت زنان در هدایت بازیگران برای دستیابی به اهداف مورد اشاره است.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین