پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 5:33:37 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:69841
  • زمان انتشار:سه شنبه 3 مرداد 1402-16:52
  • کاربر:.
مدیر پشتیبانی و خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد؛

مدیر پشتیبانی و خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از کاشت قریب به ۵۰۰ اصله درخت بومی در سایت توسعه این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد.
کاشت قریب به ۵۰۰ اصله درخت بومی در سایت توسعه
به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس، «مهدی سالاری جائینی» توجه به فضای سبز و کاشت درختان را سبب دمیدن روحی تازه به محیط‌های صنعتی خواند و گفت: هرروز مساحت جنگل‌ها کم و کمتر می‌شود و در مقابل انتشار آلاینده‌های صنعتی افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل باید در کنار تولید به حفاظت از محیط‌زیست و سلامت جامعه نیز اهمیت داده شود.
وی ایجاد فضای سبز در محیط‌های صنعتی را اقدامی حیاتی توصیف کرد و افزود: ارتقا سلامت نیروهای انسانی، زیبایی بصری و کاهش آلودگی محیطی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این اقدام است.

مدیر پشتیبانی و خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یکی دیگر از مزایای کاشت درختان در محیط‌های صنعتی را کمک به پایداری صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: معمولاً صنایع در نزدیکی مناطق شهری راه‌اندازی می‌شوند اما با ایجاد فضای سبز و نگهداری آن می‌توان تا حدود زیادی از آلایندگی‌ها و چنین مشکلاتی جلوگیری کرد و پایداری صنایع را بالا برد.

وی در ادامه از کاشت قریب به ۵۰۰ اصله درخت در سایت توسعه‌ی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ درخت‌کاری، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و شادابی بیشتر این محیط صنعتی انجام شد و امیدواریم در فازهای بعدی شاهد کاشت درختان بیشتری باشیم.

سالاری در پایان در پاسخ به این پرسش که از چه نوع درختانی در این پروژه استفاده شده است، گفت: انتخاب گونه‌ی مناسب با اقلیم منطقه همواره مورد تأکید ما قرار داشته است چراکه اگر درختان متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب نشوند، ماندگاری نخواهند داشت؛ ازاین‌رو از نهال‌های استبرق، لور، گل کاغذی، گل‌ابریشم و… در سایت توسعه استفاده کردیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین