پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 8:45:46 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:69768
  • زمان انتشار:شنبه 28 مرداد 1402-22:50
  • کاربر:
از امروز در فرابورس آغاز شد

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت کیمیا با نماد «اونیکس» از امروز ۲۸ مردادماه در فرابورس ایران آغاز شد و به همین مناسبت در نشست خبری ویژه اولین صندوق تامین سرمایه کیمیا، جزئیات این پذیره‌نویسی برای اصحاب رسانه و سرمایه‌گذاران تشریح شد.
پذیره‌نویسی اولین صندوق تامین سرمایه کیمیا در نماد «اونیکس»

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در این نشست خبری که به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی واچار پخش شد، مهرداد فرح آبادی مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا به عنوان موسس این صندوق، اظهار کرد: شرکت تامین سرمایه کیمیا به عنوان مدیر، بازارگردان و موسس اونیکس از اسفندماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز و مجوزهای سبدگردانی مشاور پذیرش و مشاور عرضه را سازمان بورس اخذ کرد.

فرح آبادی افزود: کیمیا در سال جاری نیز مجوز تاسیس صندوق اونیکس را از سازمان بورس دریافت کرد و همچنین کارهای مربوط به صندوق بخشی کیمیا در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده و فرایند اخذ سایر مجوزهای آن در حال انجام است.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا با اشاره به اینکه امروز شانزدهمین سالگرد تاسیس اولین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است، در خصوص جایگاه و اهمیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گفت: از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی بازار سرمایه وجود صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصصی و حرفه‌ای برای عموم سرمایه‌گذاران با سلایق مختلف است.

به گفته وی عملکرد صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ۵ سال گذشته خیره‌کننده بوده و در حال حاضر نیز ۴۰۴ صندوق با ارزش ۸۱۸ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه فعال‌اند.

اونیکس را بشناسیم

فرح‌آبادی با اشاره به تاریخچه تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کیمیا در نماد اونیکس، گفت: این صندوق ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و ۲۵ مردادماه جاری نیز مجوز پذیره‌نویسی از سوی سازمان بورس صادر شد.

وی تعداد واحدهای اونیکس را ۱۰۰ میلیون واحد اعلام کرد و افزود: از کل واحدهای این صندوق، ۹۹۰ واحد میلیون واحد عادی و قابل پذیره‌نویسی توسط عموم سرمایه‌گذاران است. همچنین ۱۰ میلیون ممتاز دارد که از این ده میلیون، ۷ میلیون آن متعلق به تامین سرمایه کیمیا و ۳ میلیون متعلق به گروه مالی کیمیا مس ایرانیان است.

فرح آبادی به معرفی ارکان این صندوق پرداخت و گفت: مدیر و بازارگردان اونیکس، تامین سرمایه کیمیا، حسابرس، موسسه حسابرسی بهمند و متولی شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی است. ضمن آنکه کارگزاری ارگ هومن نیز به عنوان بازارگردان صندوق اونیکس نقش‌آفرینی خواهد کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا، ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری اونیکس را ۱۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: تمامی کارمزدهای پذیره‌نویسی نیز به عهده مدیر صندوق است و سرمایه‌گذاران مشارکت‌کننده در این پذیره‌نویسی کارمزدی پرداخت نمی‌کنند.

فرح آبادی در ادامه درباره وجه تمایز این صندوق بیان کرد: کسب بازدهی تعدیل شده بر مبنای مدیریت ریسک بهتر، از استراتژی‌های این صندوق بوده و تلاش ما بر این است بازدهی واقعی و پایدار متناسب با شرایط بازار ایجاد کنیم. شفافیت و گزارشگری صحیح و سالم نیز از اولویت‌های مدیر صندوق است.

بر اساس این گزارش، پذیره‌نویسی صندوق ETF «اونیکس» از امروز ۲۸ مردادماه به مدت ۵ روز کاری در بازار فرابورس آغاز شده و تا یکم شهریورماه مهلت دارد که در صورت فروش رفتن واحدهای در نظر گرفته شده، پذیره‌نویسی به اتمام می‌رسد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین