پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 3:42:55 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:69719
  • زمان انتشار:چهارشنبه 25 مرداد 1402-21:40
  • کاربر:
دوازدهمین نیروگاه امروز به فرابورس آمد

فرابورس ایران در آخرین چهارشنبه مردادماه سال جاری میزبان عرضه اولیه سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس در بازار دوم بود. ۱۰ درصد از سهام «بمولد» به روش ترکیبی و در قیمت ۶۸۲۲ ریال امروز در فرابورس به فروش رسید.
«بمولد» ۶۸۲۲ ریالی در تابلوی بازار دوم نشست

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، چهاردهمین عرضه اولیه فرابورس در بیست و پنجمین روز مردادماه، در بازار دوم به روش ترکیبی انجام و ۱۰ درصد سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس طی دو مرحله روی میز فروش رفت و هر سهم آن در نرخ ۶۸۲۲ ریال کشف قیمت شد.

این سهم پیش از این در قیمت ۶۴۵۴ ریال ارزش‌گذاری شده بود.

به این ترتیب در جریان عرضه اولیه روز جاری، ابتدا و در مرحله اول ۴ درصد از سهام بمولد معادل ۳۳۸ میلیون و ۸۴۰ هزار برگه سهم برای عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط روی میز فروش قرار گرفت.

۵۵ سرمایه‌گذار واجد شرایط (صندوق) طی رقابتی به روش حراج، سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس را کشف قیمت و این سهم را در نرخ ۶۸۲۲ ریال خریداری کردند.

گفتنی است این رقابت از ساعت ۹:۱۵ آغاز و تا ۱۱:۱۵ ادامه داشت.

این گزارش حاکی است در عرضه بمولد به سرمایه‌گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط، حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار سهم تعیین شده بود.

همچنین صرفا صندوق‌هایی مجاز به ورود سفارش در این عرضه اولیه بودند که پیش از عرضه، گزارش ارزشیابی سهام تهیه شده توسط صندوق را به فرابورس ارسال کرده‌ بودند.

در مرحله دوم عرضه اولیه بمولد به روش ترکیبی، ۶ درصد از سهام این شرکت معادل ۵۰۸ میلیون و ۲۶۰ هزار برگه سهم به قیمت ثابت کشف شده در مرحله اول، به سایر سرمایه‌گذاران عرضه شد.

در مرحله دوم نیز که از ساعت ۱۱:۵۰ آغاز و تا ۱۳:۵۰ به طول انجامید، هر شخص حقیقی و حقوقی امکان ورود سفارش تا سقف ۱۳۰۰ سهم داشتند. در این مرحله یک‌میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۶۵ کد حقیقی و ۲ هزار و ۱۳۵ کد حقوقی اقدام به خرید سهام بمولد در قیمت ۶۸۲۲ ریال کردند.

مشاور عرضه سهام مولد نیروگاهی تجارت فارس شرکت کارگزاری بانک تجارت و متعهد خرید نیز شرکت تأمین سرمایه امید بود. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی تجارت ایرانیان اعتماد عهده‌دار بازارگردانی این سهم است.

فرابورس ایران از ابتدای سال جاری تا امروز میزبان ۱۳ عرضه اولیه بوده است و امروز نیز با ورود شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به بازار دوم فرابورس، تعداد عرضه‌های اولیه امسال به عدد ۱۴ رسید.

شرکت مولد نیروگاهی فارس در سال ۱۴۰۰ در فرابورس پذیرش و اول تیرماه سال گذشته به عنوان دوازدهمین نیروگاه فرابورسی در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم این بازار درج شد.

گفتنی است از ابتدای سال تاکنون ۹ شرکت‌ کشاورزی و دام‌پروری فجر اصفهان «زفجر»، بهار رز عالیس چناران «عالیس»، سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان «والماس»، توسعه صنایع و معادن کوثر «کتوسعه»، نیان الکترونیک «نیان»، تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما «ناما»، خمیر مایه رضوی «غمایه»، صبا فولاد خلیج‌فارس «فصبا» و توسعه فن افزار توسن «فن افزار» عرضه اولیه شدند.

همچنین طی این مدت بازارهای فرابورس میزبان ۴ عرضه اولیه به روش گشایش نماد نیز بوده است. به این ترتیب که از ابتدای سال جاری گشایش نماد «خکرمان» متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریز، شرکت ایران خودرو دیزل در نماد «خاور»، مجتمع سیمان غرب آسیا با نماد «سجام» و داروسازی شهید قاضی با نماد «دقاضی» در فرابورس انجام شده است.

در مجموع ۱۴ عرضه اولیه و گشایش نماد از ابتدای ۱۴۰۲ تا ۲۵ مردادماه در فرابورس انجام شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین