شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 1:06:14 AM

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) از برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه مواد غذایی لاهور پاکستان توسط این صندوق و با همکاری سازمان توسعه تجارت  خبر داد.
پاویون ایران در نمایشگاه مواد غذایی پاکستان برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «حمید وطن دوست» افزود: یکی از رویکردهای جدید این صندوق، حمایت از شرکت هایی است که در زنجیره ایده تا تولید محصول و صادرات فعالیت می کنند و امروز تمرکزمان بر آخر زنجیره است.

وی خاطرنشان کرد: صحا در نظر دارد تا به حمایت های مادی و معنوی از شرکت هایی که قصد حضور در رویدادهای داخلی و خارجی را دارند، از طریق ارتباطات با مجموعه اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه و همچنین در قالب پرداخت تسهیلات بپردازد.

وطن دوست ادامه داد: در این راستا شرکت هایی که تمایل به حضور در نمایشگاه های داخلی داشته باشند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و شرکت هایی که تمایل به حضور در نمایشگاه های خارجی داشته باشند تا سقف یک میلیارد تومان از تسهیلات با نرخ ترجیحی ۱۰ تا ۱۲ درصد بهره مند می شوند.

این عضو هیات مدیره صحا گفت: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۱۰ ماهه با دوره تنفس چهار ماهه خواهد بود که ۸۰ درصد آن را همزمان با عقد قرارداد پیش از حضور در نمایشگاه و بقیه ۲۰ درصد را پس از حضور در نمایشگاه دریافت خواهند کرد.

وی به هجدهمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی، نوشیدنی و فناوری های بسته بندی پاکستان اشاره و تاکید کرد: انتخاب پاکستان و حضور در نمایشگاه این کشور در راستای سیاست های کلان حاکمیت، قرابت فرهنگی مردم آن با ایرانی ها و همچنین بازار بسیار گسترده این کشور به ویژه در حوزه مواد غذایی است؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم تا پاویون جمهوری اسلامی ایران را در این نمایشگاه برگزار کنیم.

وطن دوست خاطرنشان کرد: حضور شرکت ها در قالب این پاویون، ضمن کاهش هزینه ها برای آنها، حضور متمرکز، منسجم و آبرومندانه ایرانی ها را در این رویداد نمایشگاهی رقم خواهد زد و شرکت ها می توانند از خدمات ارائه شده (ویزا، بلیت رفت و برگشت، هتل، مترجم و غیره) در قالب پکیج ارائه شده استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تسهیلات یاد شده فقط به شرکت های دانش بنیان و فناور تعلق خواهد گرفت و سایر شرکت های متقاضی می توانند به صورت آزاد یا با پرداخت هزینه های تعدیل شده (بدون تسهیلات) در آن حضور یابند.

این عضو هیات مدیره صحا بیان داشت: این دومین تجربه بین المللی صحا در برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران است که نخستین آن، اسفندماه پارسال در قالب دو نمایشگاه نفت و انرژی و همچنین نمایشگاه تجهیزات پزشکی استانبول برگزار کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این صندوق از شرکت های فناور از مرحله ایده تا تولید محصول (در هر کجای این زنجیره که باشند) تا سقف ۲۵ میلیارد تومان حمایت خواهد کرد، همچنین صدور ضمانتنامه بدون بلوکه کردن حتی یک ریال پول برای شرکت ها انجام خواهد شد و انواع ضمانتنامه های پیش پرداخت، حسن انجام کار، شرکت در مناقصه و مزایده و غیره صادر خواهد کرد.

گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی، نوشیدنی و فناوری های بسته بندی پاکستان ۱۶ تا ۱۸ شهریور در لاهور پاکستان برگزار می شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین