جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 2:55:31 AM

قیمت طلا پس از اینکه روز گذشته به بالاترین حد در یک ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز جمعه ثابت بود و در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.
پیش‌بینی زمان صعود طلا

به گزارش اقتصادنامه، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۳۰۱.۳۴ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به ۱۳۰۹.۳۰ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اواسط ماه میلادی گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۳۰۴.۷۰ دلار رسید.

به گفته تحلیلگران، سرمایه گذاران به تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و تهدیدهای آمریکا برای اعمال تعرفه روی کالاهای چینی چشم دوخته اند. در نتیجه طلا ممکن است دوباره به قیمت ۱۳۱۰ دلار روز گذشته صعود کند.

 بارت میلک، مدیر استراتژی کالا در بانک "تی دی" پیش‌بینی کرده است قیمت هر اونس طلا تا اواخر سال ۲۰۱۹ به مرز ۱۴۰۰ دلار صعود خواهد کرد. بارت میلک در اظهاراتی در چهل و دومین کنفرانس سالانه موسسه بین المللی فلزات ارزشمند گفت: ما نسبت به فضای فلزات ارزشمند در چند سال آینده تقریبا نظر مثبتی داریم و تصور نمی‌کنیم افزایش نرخ‌های بهره در سطح جهان و به خصوص در آمریکا رشد قیمت طلا را محدود کند مگر اینکه فشارهای تورمی افزایش پیدا نکند.

قیمت طلا معمولا زمانی که نرخ‌های بهره کاهش پیدا می‌کند، روند صعودی پیدا می کند یا برای مدت طولانی پایین می‌ماند.

مدیر استراتژی کالای بانک "تی دی" پیش‌بینی کرد علاوه بر افزایش نرخ‌های بهره در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا، نرخ‌های بهره چند دور دیگر در سال میلادی جاری و دو یا حتی یک دور در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت. با این حال در حال حاضر نرخ‌های بهره واقعی منفی مانده اند و بعید است به زودی تغییر کند حتی اگر بانک مرکزی اروپا درباره تعدیل برنامه محرک مالی خود صحبت کند.

بازارهای آسیایی با انتظار سرمایه گذاران برای عملی شدن تهدیدهای تعرفه ای آمریکا علیه چین، روز جمعه متزلزل شدند در حالی که یورو پس از اینکه بانک مرکزی اروپا در نشست سیاستگذاری روز پنج شنبه خود اعلام کرد نرخ‌های بهره را برای مدتی افزایش نخواهد داد، در پایین‌ترین رکورد دو هفته اخیر معامله شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷.۱۵ دلار رسید. این فلز روز گذشته تا آستانه ۱۷.۳۲ دلار پیشروی کرده بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود سه درصد رشد قیمت داشته است.

 هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۰۰.۸۰ دلار رسید. این فلز ارزشمند روز پنج شنبه تا مرز ۹۱۲.۸۰ دلار صعود کرده بود و در مسیر ثبت چهارمین رشد هفتگی متوالی خود قرار دارد.

هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش قیمت داشت و ۱۰۰۸.۶۶ دلار معامله شد اما با افت هفتگی ملایمی روبروست.



منبع: ایسنا

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین