پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 2:07:40 AM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:65531
  • زمان انتشار:سه شنبه 10 مرداد 1402-11:1
  • کاربر:

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر نشانه‌های محدودتر شدن عرضه در بازار جهانی و تقاضای قوی آمریکا که بزرگترین مصرف کننده سوخت جهان است، تغییر چندانی نداشت و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر معامله شد.
قیمت نفت در قله ۳ ماهه ایستاد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر با ۱۸ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت برای تحویل در ماه آتی، روز دوشنبه در بالاترین قیمت از ۱۳ آوریل بسته شد.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۱ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه با ۱.۵درصد افزایش بسته شده بود.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: قیمت نفت با ریسک اصلاح روبروست زیرا بازارها در یک ماه گذشته، ممکن است وضعیت بیش خرید پیدا کرده باشند. با این حال، دلار ملایم و خوش بینی به سیاست چین، همچنین عوامل مثبتی هستند که از رشد قیمت نفت پشتیبانی می‌کنند. نشانه‌های فرود ملایم اقتصاد آمریکا هم دورنمای تقاضا برای نفت را بهبود بخشیده است.

پس از این که فعالیت تولیدی در ژوییه برای چهارمین ماه کاهش یافت، مقامات چینی روز دوشنبه دستورالعمل سیاست جدیدی را منتشر کردند که تقویت رشد اقتصادی و مصرف داخلی را مد نظر دارد.

نظرسنجی بخش خصوصی هم نشان داد فعالیت کارخانه‌ای چین در ژوییه، رشد منفی پیدا کرد و عرضه، تقاضا و سفارش‌های صادراتی، همگی در بحبوحه رکود بازار، وخیم‌تر شدند.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا بینی کردند که قیمت نفت در آستانه نشست روز جمعه کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس، به رکورد بالای جدیدی در سال ۲۰۲۳، صعود کند.

تولیدکنندگان اوپک پلاس در ژوئن، توافق کردند محدودیت عرضه فعلی را تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه دهند و عربستان سعودی متعهد شد کاهش داوطلبانه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز را در ژوییه به اجرا بگذارد. عربستان سعودی در سوم ژوییه اعلام کرد که این کاهش تولید را در اوت هم ادامه خواهد داد و احتمال ادامه آن برای مدت طولانی‌تر وجود دارد.

نتایج نظرسنجی رویترز نشان داد کاهش تولید عربستان اندکی کمتر از این سطح بود و در ژوییه ۸۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد در حالی که مجموع تولید اوپک پلاس، ۸۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت.

در این بین، آماری که در آمریکا منتشر شد، نشان داد تقاضا برای سوخت در ماه مه، به ۲۰.۷۸ میلیون بشکه در روز رشد کرده که بالاترین میزان از اوت سال ۲۰۱۹ بود. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد تقاضا برای بنزین، به ۹.۱۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان از ژوئن سال ۲۰۲۲ بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. طبق برآورد تحلیلگران، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ ژوییه، حدود ۹۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین