پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 10:59:07 AM

سازمان بنادر و دریانوردی از تخلیه و بارگیری ۷۳ میلیون تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور طی ۴ ماه امسال خبر داد.
تخلیه و بارگیری ۷۳ میلیون تن کالا در بنادر طی ۴ ماه امسال

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ تن انواع کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

بر این اساس میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۸ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۱۴ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۱۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۷ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۲۴ میلیون و ۳۲ هزار و ۶۶۱ تن بوده است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی ۲۵ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۵۱ تن،بارگیری کالاهای غیرنفتی ۲۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۰۷ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۴۸ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۵۸ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۹ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی ۳۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۶۵ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۳۸ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴ تن ثبت شده است. همچنین مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۷۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۹ تن بوده که حاکی از رشد ۷ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیر نفتی و نیز رشد ۲ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه‌ و بارگیری در بخش عملیات کانتینری نیز ۸۷۱ هزار و ۱۳۲ TEU بوده که در مقایسه با عملیات کانتینری ۸۴۹ هزار و ۵۲۷ TEU طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین