چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 شمسی /5/1/2024 2:49:03 PM
اکبری تالارپشتی در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع:

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید به شرکت‌های دانش‌بنیان در لایحه برنامه هفتم توسعه، توجه حداکثری شود و یک بار این مسائل حل و توان مالی و منابع مالی صندوق ارتقا یابد.
باید به شرکت‌های دانش‌بنیان در لایحه برنامه هفتم توجه حداکثری شود/ منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی ارتقا یابد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عزت اله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز(شنبه ۳۱ تیرماه) کمیسیون متبوعش به حضور خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه گزارش خوبی در نشست امروز ارائه شد، ادامه داد: براساس این گزارش با وجود اینکه کشور ما دارای نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان بسیاری است اما منابع مالی در نظر گرفته شده برای صندوق نوآوری و شکوفایی کشورهای همسایه حدود ۱۰ برابر ما است، حال آنکه کشوری مانند ترکیه از نفت و گاز نیز محروم است بنابراین دولت باید به این موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه سایر کشورها به بهانه‌های مختلف تاکنون نخبگان ما را جذب می‌کردند اما اکنون در حال جذب شرکت‌های دانش بنیان ما هستند در واقع مهاجرت به شرکت‌های دانش بنیان رسیده است، اضافه کرد: در برخی مواقع شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات ناچار می‌شوند، مدت‌‌ها معطل بمانند که این موضوع جای تاسف دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای رفع مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی دولت باید وارد میدان شود، مجلس و کمیسیون صنایع و معادن نیز آماده همکاری در این زمینه است.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه دولت باید منابع مالی مناسبی برای این صندوق پیش‌بینی کند، افزود: باید شرایطی فراهم شود که شرکت‌های دانش بنیان بتوانند به دنیا خدمات ارائه کنند؛ شرکت های دانش بنیان‌های ما می‌توانند در بازارهای جهانی با ارائه خدمات فنی و مهندسی و علمی حضور پررنگ و پردرآمدی داشته باشد اما به دلیل عدم توجه به این شرکت ها و عدم تامین مالی مجبور به مهاجرت می شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز مسئولان صندوق نوآوری اذعان کردند که مجلس با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان حمایت و توجه بسیاری به شرکت‌های دانش بنیان نشان داد، ادامه داد: باید به شرکت‌های دانش‌بنیان در لایحه برنامه هفتم توسعه، توجه حداکثری شود و یک بار این مسائل حل و توان مالی و منابع مالی صندوق ارتقا یابد؛ منابعی که در شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری می‌شود، چندین برابر باز می‌گردد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین