پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 2:15:33 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:65171
  • زمان انتشار:چهارشنبه 21 تير 1402-22:10
  • کاربر:
سهام خمیر مایه رضوی امروز در فرابورس عرضه اولیه شد

امروز در بیست و یکمین روز تیرماه، بازار دوم فرابورس میزبان عرضه اولیه ۱۲ درصد از کل سهام شرکت خمیر مایه رضوی به روش حراج در نماد «غمایه» بود که پس از رقابت معامله‌گران، «غمایه» با قیمت کشف‌شده ۴۴ هزار و ۶۰۰ ریال روی تابلوی معاملات فرابورس نشست.
«غمایه» صنعتی جوان در بازار دوم فرابورس

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز چهارشنبه (۲۱ تیرماه) در دوره سفارش‌گیری عرضه اولیه سهام شرکت خمیر مایه رضوی که از ۹:۱۵ آغاز شده و تا ۱۱:۱۵ ادامه داشت، بازار دوم فرابورس شاهد رقابت ۹۳ صندوق سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط در عرضه ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم این شرکت بود. در نهایت نیز ۴۴ صندوق توانستند در این رقابت سهام «غمایه» را خریداری کنند.


بیشترین و کمترین قیمت‌ها برای «غمایه»

درحالی‌که قیمت ارزش‌گذاری غمایه ۳۷ هزار و ۳۹۴ ریال بود، قیمت‌هایی در بازه ۲۹ هزار و ۶۶۰ ریال تا ۵۴ هزار ریال برای نماد «غمایه» در سامانه معاملات ثبت شد و در نهایت میانگین موزون قیمتی ۴۴ هزار و ۶۰۰ ریال رقم خورد.

گفتنی است «غمایه» شهریورماه سال ۱۴۰۰ در فرابورس پذیرش شده و مردادماه سال گذشته در گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» به عنوان یک‌صد و هفتاد و هشتمین شرکت بازار دوم و دویست و هشتاد و چهارمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج ‌شده بود.


این گزارش می‌افزاید، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی فخر رضوی به عنوان بازارگردان این نماد از امروز ایفای نقش خود را آغاز کرد و آستان قدس رضوی و سازمان اقتصادی رضوی متعهدین عرضه بودند. شرکت تأمین سرمایه دماوند نیز در جایگاه متعهد خرید قرار داشت.

 

شرط مهم فرابورس برای خریداران در عرضه امروز

شرکت خمیر مایه رضوی طی هفته گذشته با حضور مدیران این مجموعه در فرابورس ایران برای اهالی بازار سرمایه معرفی شد. همچنین طی روزهای گذشته طی اطلاعیه‌ای که توسط فرابورس ایران منتشر شد؛ شرط حضور صندوق‌ها در این عرضه ارسال گزارش ارزشیابی سهام غمایه تا موعد مقرر (۱۲ شب سه‌شنبه ۲۰ تیرماه) بود.

بر این اساس طبق اطلاع‌رسانی جدید فرابورس، امروز صرفا صندوق‌هایی (سرمایه‌گذاری و مختلط) مجاز به ورود سفارش در تاریخ عرضه غمایه بودند که گزارش ارزشیابی سهام تهیه‌شده توسط صندوق را در موعد مقرر به فرابورس ارسال کرده بودند.


نگاهی مختصر به «غمایه»

مدیران شرکت خمیر مایه رضوی در نشست خبری معارفه این شرکت ضمن معرفی صنعت خمیر مایه، مزیت‌های این مجموعه را برای اهالی بازار تشریح کردند.

گفتنی است در این معارفه موارد مهمی همچون جایگاه صنعت تخمیر در ایران و دنیا، بررسی صورت‌های مالی «غمایه»، بررسی روند فروش داخلی و صادراتی، نحوه ارزش‌گذاری سهام و برآورد ارزش شرکت و قیمت هر سهم مطرح شد.

مدیرعامل غمایه در جریان معرفی این مجموعه و صنعت تخمیر با تاکید بر اینکه در دنیا ۱۸۰ شرکت و در ایران فقط ۵ شرکت در این صنعت فعال هستند، گفته بود: در حال حاضر در دنیا شرکت‌های معتبر و پیشرو صنعت تخمیر از بحث مخمر نان عبور کرده و وارد حوزه تولید مکمل‌های دارویی انسانی و حیوانی شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا تقاضای خمیرمایه در دنیا افزایش یابد.

به گفته محمدصادق مروارید سود خالص این شرکت به حدود ۸۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و هر ساله افزایشی بوده است.

همچنین فروش خالص شرکت نیز با توجه به مزیت‌های محصول به ۴۰۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

در بحث صادرات نیز غمایه روند خوبی داشته به نحوی که رشد تناژ صادراتی افزایشی بوده و به ۳۱۹۳ تن رسیده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین