پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 11:14:53 AM

سفیر بنگلادش در تهران می‌گوید که این کشور آماده ارائه تسهیلاتی چندگانه به تجار ایرانی برای ورود به این کشور است.
تسهیلات ویژه بنگلادش برای تجار ایرانی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، همایش معرفی فرصت‌های تجاری بنگلادش به همت معاونت بین‌الملل اتاق ایران و با حضور سفرای دو کشور ایران و بنگلادش، رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش، معاون سازمان توسعه تجارت و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد.

نیلوفر اسدی، سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی به نیاز تجار دو طرف برای آشنایی با ظرفیت‌های موجود برای همکاری پاسخ می‌دهد افزود: با وجود زمینه‌های متنوع همکاری، حجم تجارت دو کشور در سطح مطلوبی قرار ندارد. مشکلات موجود در حوزه مبادلات بانکی و حمل‌ونقل، و به ویژه عدم آشنایی تجار و فعالان اقتصادی از ظرفیت‌های دو کشور، مانع از توجه جدی به توسعه همکاری‌ها با بنگلادش شده است.

او با اشاره به وجود تفاهم‌نامه بین اتاق‌های دو کشور گفت: به زودی کمیته مشترک ایران و بنگلادش به صورت دوجانبه شکل خواهد گرفت تا در رفع موانع و ترغیب بخش‌های مختلف تجاری برای همکاری‌های دو کشور، ایفای نقش کند.

منجورول کریم‌خان چودوری سفیر بنگلادش نیز با اشاره به عدم اطلاع فعالان اقتصادی ایران از پتانسیل‌های تجاری بنگلادش گفت: اقتصاد بنگلادش در ۲۰ سال گذشته تجربه رشد ۷ درصدی را داشته و علی رغم رکود در کرونا، احیا شده و برای تجار ایرانی تسهیلات مختلف از جمله در موضوع تعرفه‌ها برای ورود به بازار این کشور قابل دسترس است.

او تاکید کرد: بنگلادش با اعطای مالکیت ۱۰۰ درصدی برای سرمایه‌گذاری آمادگی کامل دارد.

منصور چاوشی سفیر ایران در بنگلادش با تاکید بر ضرورت توجه جدی به بازار بنگلادش، از بازرگانان دو کشور خواست تا در مورد فرصت‌های تجاری موجود در دو کشور بیشتر تحقیق کنند. او گفت: به دلیل کمبود اطلاعات، مبادلات تجاری دو کشور در سطح مطلوبی قرار ندارد. این در حالی است که تفاهم‌نامه‌های زیادی از جمله در خصوص اجتناب از دریافت مالیات مضاعف بین دو کشور امضا شده است. ضمن اینکه هیچ مانع سیاسی برای همکاری وجود ندارد. برنامه‌ها و سمینارهای دوجانبه و مذاکرات رو در رو یکی از مهم‌ترین اقدامات برای توسعه تبادلات تجاری است.

عبدالرحیم خان، معاون صادرات وزارت بازرگانی بنگلادش نیز اشاره کرد مدیران تجاری ایران باید به بنگلادش سفر کنند و امکانات را بررسی کنند و این امر باعث بهبود روابط تجاری دو کشور خواهد شد. او با اشاره به اینکه بنگلادش در حال تبدیل شدن به یک قطب تولیدی است، از تجار ایرانی خواست از این فرصت استفاده کنند. به گفته او بنگلادش هم در بخش تولید و هم در بخش خدمات پتانسیل بالایی دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین