يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 9:44:26 PM

دبیر انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران درباره شایعات مطرح شده درخصوص تامین ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه ویژه زوجین با تخفیف ۲۰ درصدی به صورت اقساطی، گفت: تولید این تعداد جهیزیه نیازمند الزاماتی همچون تامین مواد اولیه و ارز است.
انجمن صنایع لوازم‌خانگی به‌دنبال سازوکار اجرای طرح تولید ۱۵۰‌هزار دستگاه جهیزیه زوجین

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «عباس هاشمی» حواشی مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه این انجمن در نشست با معاون اول رئیس جمهوری و برخی از مقام‌های عالی کشور قول مساعد تامین ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه با تخفیف ۲۰ درصدی به صورت اقساطی را داده است، را نادرست عنوان کرد.

وی در این باره گفت: انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در نشستی که با معاون اول رئیس جمهوری، وزیر اقتصاد، سرپرست وزارت صمت، رئیس‌کل بانک مرکزی و مدیرکل دفتر تخصصی لوازم خانگی وزات صمت داشت، برای تولید داخلی ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه ویژه زوجین اعلام آمادگی کرد، اما در این نشست وعده‌ای در خصوص تخفیف ۲۰ درصدی به صورت اقساطی داده نشد.

این مقام صنفی، تولید این تعداد جهیزیه را نیازمند الزاماتی همچون تامین مواد اولیه و ارز دانست و عنوان‌کرد که این پیش‌نیازها در این جلسه به سمع و نظر مسوولان رسید.

هاشمی با بیان اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی در این نشست برای تامین ارز موردنیاز این طرح اعلام آمادگی کرد، گفت: همچنین در این نشست، «خاندوزی» وزیر اقتصاد نیز درباره متغیرهای مربوط به وزارت اقتصاد که می‌تواند به اجرای موفق این طرح کمک کند، موافقت کرد.

وی، همکاری شبکه بانکی را زمینه‌ساز تسهیل این طرح ملی دانست و تصریح‌کرد: در صورت همکاری شبکه بانکی، امکان فروش اقساطی ۱۸ ماهه ۱۵۰ هزار دستگاه جهیزیه وجود خواهد داشت.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان با تاکید بر اینکه این انجمن و سیاست‌گذاران ذی‌ربط در مورد مکانیزم و چگونگی توزیع و فروش اقلام در این طرح، قصد حذف هیچ یک از حلقه‌های این فرآیند شامل تولید، توزیع و فروش را ندارد، بیان‌داشت: در خصوص ساز و کار و جزئیات اجرایی این طرح باید با دستگاه‌های ذی‌ربط به جمع‌بندی رسید تا بتوان در آینده نزدیک عملیات تولید و تحویل این تعداد جهیزیه را آغاز کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین