جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 3:36:38 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:62217
  • زمان انتشار:سه شنبه 15 فروردين 1402-15:37
  • کاربر:.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۱۵ فروردین) با ۲۹ هزار و ۱۵۹ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار واحدی ایستاد.
رکوردشکنی شاخص بورس با رشد ۲۹ هزار واحدی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۲۰ واحد افزایش به ۶۳۷ هزار و ۷۴۴ واحد و شاخص قیمت با چهارهزار و ۱۴۶ واحد رشد به ۳۷۶ هزار و ۶۵۵ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۸ میلیارد و ۳۴۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۷ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با هشت هزار و ۳۳۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۳۳۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۸۵۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۹۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۹۶ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۱۲۳ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۸۲۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۲۸ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۹۷ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۹۵ واحد و کالسمین (فاسمین) با ۸۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۶۵۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۸۵ واحد افزایش داشت و به ۲۵ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۹۵۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۷۴ هزار و ۳۱۴ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی مارون (مارون)،‌شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)،‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و بانک دی (دی) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین